وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتقاد از فشارهای آمریکا به این رژیم برای توافق با حماس درباره آزادی اسرای صهیونیست گفت: آیا آمریکایی ها، به طور رسمی مدیریت «اسرائیل» را آغاز کرده‌اند؟ «اسرائیل» به یک رژیم بی خاصیت و ما به بُز تبدیل نخواهیم شد.

بن گویر

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری فلسطینی سما نیوز نوشت: بن گویر در نشست کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) گفت: ما اجازه نخواهیم داد شرایطی به وجود بیاید که در آن حماس به پیروزی برسد. صدها کشته ارتش اسرائیل، «بُز» نیستند. صدها کشته «اسرائیلی»، مردم جنوب و سایر مناطق (سرزمین های اشغالی) بز نیستند. جناب نخست وزیر من یک بز نیستم!

بن گویر که ریاست حزب افراطی «نیروی یهودی» را به عهده دارد، افزود: ما اجازه به وجود آمدن شرایطی را که در آن حماس به پیروزی برسد نخواهیم داد و ۵۰۰ نیروی ارتش اسرائیل، بیهوده کشته نشده اند. ما اجازه آزادی هزاران «قاتل» را نخواهیم داد و افکار عمومی اسرائیل موافق این تبادل نیست و ما نیز موافقت نخواهیم کرد زیرا ما به بازگرداندن اسرا و همچنین به خطر نیفتادن امنیت «اسرائیلی ها» پایبند هستیم و نیاز داریم اطمینان پیدا کنیم که حوادث هفتم اکتبر بار دیگر تکرار نخواهد شد.

بن گویر با انتقاد شدید از آمریکا گفت: آنها، به طور رسمی شروع به اداره اسرائیل کرده اند. ما به یک رژیم بی خاصیت تبدیل نخواهیم شد و شاید این همان چیزی است که می خواهند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره آن برای ما تصمیم بگیرد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته نیز تهدید کرده بود در صورتی که کابینه نتانیاهو، به یک توافق «بد» درباره آزادی اسرای صهیونیست با حماس دست یابد، برای سرنگونی این کابینه تلاش خواهد کرد.

این در حالی است که روز سه شنبه جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید کاخ سفید اعلام کرد مذاکرات برای رسیدن به توافق جدید درباره آزادی سایر اسرا میان اسرائیل و حماس و نیز وقفه در جنگ پیشرفت داشته است.

کربی روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در هواپیمای ایر فورس وان ریاست جمهوری آمریکا گفت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در واشنگتن دی‌سی دیدار و درباره تلاش ها برای دستیابی به توافق جدید با حماس و اسرائیل برای آزادی اسرا گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است و رزمندگان مقاومت فلسطین، با وجود کمبود امکانات و محاصره بودن نوار غزه در حال رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستند.

کد خبر 829358
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    1 0
    این ... در سایه صخره ایستاده فکر می کند سایه خودش است. اگر آمریکا اعلام کند دیگر حمایتشان نمی کند همگی می میرند.