همشهری آنلاین: نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک E3 پنجشنبه 4 ژوئن بعد از 3 روز میزبانی شرکت‌های تولید کننده نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای بازی‌های کامپیوتری به کار خود خاتمه داد.

بیش از 30هزار بازدیدکننده از غرفه‌ها و همایش‌های 100 شرکت تولیدی و خدماتی سرگرمی‌های دیجیتال در شهر لس‌آنجلس آمریکا دیدن کردند.

افزایش حضور مردم در E3 امسال بعد از رکود مختصر سال 2007 چشمگیر بود و چهره‌هایی مانند استیون اسپیلبرگ، جیمز کامرون و پله نیز در نشست‌های این نمایشگاه شرکت کردند.

رویکرد جدید E3 معرفی ابزارهای کنترلی کاملاً جدید است. سه تولید کننده بزرگ کنسول‌های بازی یعنی مایکروسافت، سونی و نینتندو هر کدام در این بخش برگ‌های برنده‌ای در دست داشتند. [مایکروسافت گوشه چشمی نشان داد]

البته نینتندو با معرفی Wii در E3 سال 2008 سابقه‌ای در این زمینه که امسال به "جنگ ابزارهای کنترل" معروف شد، دارد.

جنجالی‌ترین این ابزار، پروژه ناتال/Natal مایکروسافت برای کنسول بازی Xbox360 بود. این دستگاه که جزئیات زیادی از آن منتشر نشده، ظاهراً شامل یک دوربین با سنسور‌های بسیار حساس برای تشخیص حرکت، حالت‌های صورت و صدا است.

مایکروسافت پروژه ناتال را همراه با یک فیلم تبلیغاتی و تمجید‌ها و تعریف‌های استیون اسپیلبرگ در یکی از نشست‌های E3 معرفی کرد.

سونی هم یک ابزار برای تکمیل قابلیت‌های PlayStation Eye برای کنسول بازی PlayStation3 معرفی کرد و اعلام کرد که آن را تا بهار سال 2010 به بازار عرضه خواهد کرد.

نینتندو از ورود Wii Motion Plus که قول آن را به کاربران داده‌بود خبر داد. علاوه بر این ابزار، Wii Vitality Sensor را که از ضربان قلب انسان برای کنترل بهره می‌برد را معرفی کرد.

مانند هر سال E3 پر از بازی‌های مختلف بود. مافیا 2، Assassin’s Creed 2،Splinter Cell:Conviction ، Modern Warfare 2 همگی بازدید‌کنندگان زیادی را به خود جلب کردند.

یکی از محصولات جالب این نمایشگاه، بازی فیلمی محصول کارگردان آمریکایی، جیمز کامرون به نام Avatar بود. این بازی تلفیق فیلم و بازی کامپیوتر است و کاربر را در دنیای موجودات فضایی قرار می‌دهد. Avatar در پایان سال 2009 منتشر می‌شود.

کد خبر 82930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز