رویترز محتوای ۳ مرحله‌ای توافق پیشنهادی پاریس به منظور برقرای آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

آزادی اسرا در غزه - صلیب سرخ در غزه

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از المیادین، رویترز از طریق گفتگو با یکی از اعضای ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس محتوای توافق پیشنهادی پاریس پیرامون جنگ غزه را منتشر کرد.

بر این اساس توافق پیشنهادی پاریس شامل ۳ مرحله خواهد بود:

در مرحله نخست، غیرنظامیانی همچون زنان، کودکان، افراد سالمند و بیماران آزاد خواهند شد.

در مرحله دوم، تمامی نظامیان مرد و نظامیان زن آزاد می‌شوند.

در مرحله سوم توافق پیشنهادی آتش‌بس پاریس نیز جنازه‌ها تحویل داده خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز طی این ۳ مرحله، تمامی عملیات نظامی از سوی ۲ طرف درگیری در جنگ غزه متوقف خواهد شد.

رویترز اعلام کرد که شمار اسیران صهیونیستی که بر اساس این توافق پیشنهادی باید آزاد شوند مشخص نشده و این موضوع به تعیین در جریان گفتگوهای آتی موکول شده است.

گفتنی است کمی پیش‌تر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که این جنبش پیشنهادی را از سوی پاریس برای آتش‌بس دریافت کرده است و آن را بررسی خواهد کرد. وی افزود: این جنبش نسبت به تمامی ایده‌هایی که می‌تواند به پایان حمله نظامی رژیم صهیونیستی و تأمین سرپناه برای ساکنان آواره غزه منجر شود، با روی باز تعامل می‌کند.

هنیه تصریح کرد که برای بررسی پیشنهاد پاریس جهت آتش‌بس، به قاهره سفر خواهد کرد. وی ابراز داشت که حماس آمادگی دارد هر طرحی برای بازسازی غزه و انجام عملیات جدی تبادل اسیران را که ضامن آزادی اسیران فلسطینی باشد بررسی کند.

کد خبر 829058
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha