جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

موسوی: مجال شیطنت را از فتنه‌جویان بگیرید

در پـی برخی تحرکات مـشـکوک در جهت تخریب فضای تبلیغات انـتـخـاباتی، میرحسین موسوی پیامی را خطاب به ملت ایران صادر کرد.

در بیانیه این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دهم آمده است: مـعـدود افـرادی کـه نـه عـلاقه‌ای به جمهوریـت نظام دارند و نه به احکام منور اسلام دلـبـسـتـه‌اند، از آنـجا کـه رقابـت قانونمند در برابر اراده شما را غیرممکن می‌یابند، درصدد بر هم زدن امنیت و آشفته کــردن آرامـش روانی جامعه‌اند تا قطـار انـتخابات سالم را از مسـیر خود منحرف کنند.

آنـان کـه بـه بقای کشور و جمهوری اســلامـی بـه‌گـونـه‌ای مـشـروط بـاور دارنـد، ظاهرا از ایجاد بحران‌هایی که دامنه آنها به انتخـابـات و ایام حاضر متوقف نخواهد ماند نیز ابا ندارند.

اطـمینـان دارم کــه مردم و جـوانان بـا هـوشمندی، مجال شیطنت را از این افراد می‌گیرند و از هرگونه تنش که مطلوب آنان اسـت پـرهیـز کرده و از دایره رفتـاری کـه زیبنـده جوان فهیم و بافرهنگ ایرانی است خارج نمی‌شوند.

موسوی در ادامه این بیانیه نوشت: فرصـت تبلیـغ اثـرگذار را نباید از دست داد، اما در عرصه‌های تبلیغاتی از مجادلات بـی‌حاصلی کـه به‌سوی اغتشاش منحرف می‌شود اکیدا اجتناب کنید.

کروبی: همه حرف‌هایم را خواهم زد

مهدی کروبی برای مناظره با محمود احمدی‌نژاد اعلام آمادگی کرد. کروبی در پاسخ به سؤالی درباره مناظره تلویزیونی با محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد: در این مناظره همه حرف‌های خود را خواهم زد.

به گزارش مهر، کروبی در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه‌های محلی استان سیستان و بلوچستان درباره ارزیابی این سفر و دیدارهایی که با علمای مطرح شیعه و سنی استان داشته است، گفت: سفر بسیار پرکار و پربرکتی بود و با آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی راجع به حوادث تلخ زاهدان صحبت داشتیم.

رضایی: به اخلاق دعوت می‌کنم

محسن رضایی اعلام کرد: باید نامزدهای انتخاباتی و نیز هواداران آنها از تخریب بپرهیزند تا منجر به سوءاستفاده نشود.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری دهم که دیروز به استان فارس سفر کرد، ابتدای ورود به شیراز به خبرنگاران گفت: همه هواداران نامزدها باید مراقب باشند که نشاط انتخاباتی با برخی اقدامات ناشایست به تلخی منجر نشود.

رضایی همچنین سایر نامزدهای انتخاباتی را به رعایت اخلاق دعوت کرد و بیان داشت: نامزدهای انتخاباتی ‌باید از تخریب یکدیگر بپرهیزند و قاعدتا نیز هواداران آنها باید از تخریب یکدیگر پرهیز کنند تا باعث سوءاستفاده نشود.

سخنرانی احمدی‌نژاد در اصفهان

محمود احمدی‌نژاد دیروز در اصفهان گفت: من می‌خواهم از زبان شما بگویم و به تمام دنیا اعلام کنم این انقلاب را توده‌های مردم به‌پا کرد، نه چند سیاستمدار خودخواه و زیاده‌خواه.

این نامزد انتخابات گفت: بعد از 5 الی 6 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، آرام‌آرام یک گروهی در صدر مدیریت کلان کشور پیدا شدند که اندیشه آنها و رفتار آنها با مسیر ملت و انقلاب، زاویه و انحراف داشت و آنها به جای اینکه منافع انقلاب را بر منافع گروه و دسته خود ترجیح دهند، منافع خود و گروه خود را بر انقلاب و منافع ملت و آبروی ملت ترجیح دادند.

آرام‌آرام حلقه‌ای درست شد از مدیرانی که خود را نه‌تنها نوکر مردم نمی‌دانستند بلکه خود را آقا و بالاتر از مردم و مالک ملت می‌دانستند و آنها منافع خود و گروه خود و خانواده خود را بر منافع ملت ترجیح دادند.

آرام‌آرام حلقه‌های قدرت و ثروت شکل گرفت و کار به جایی رسید که رابطه آنها به‌صورت کامل با توده‌های انقلابی مردم قطع شد و آنها خود را طلبکار ملت و انقلاب و بالاتر از ملت دانستند.

ادبیات آنها و طرز حرف زدن آنها به‌گونه‌ای بود که گویی آنها خود را ارباب می‌دانستند و گویی ارباب هستند و مردم و انقلاب در خدمت آنها.

کد خبر 82900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز