همشهری آنلاین: کشورهای صنعتی برای حمایت از اقدام کشورهای در حال توسعه به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی باید دست به جیب شوند.

شبکه خبری دویچه وله از بروکسل گزارش داد، یک تحقیق در اتحادیه اروپایی نشان می‌دهد کشورهای فقیر سالانه نیاز به 100 میلیارد یورو کمک بین‌المللی برای اجرایی ساختن تدابیرشان دارند.

در این سند که برای اجلاس سه‌شنبه آینده وزیران دارایی اتحادیه اروپا آماده شده است و روز جمعه توسط خبرگزاری‌ها فاش شد، آمده است که این رقم باید به مدت 10 سال تامین شود.

اجلاس وزیران اروپایی به منظور آماده‌سازی رویکرد اتحادیه اروپا به مذاکرات مربوط به تغییرات اقلیمی برگزار می‌شود که ماه دسامبر در کپنهاگ به مرحله نهایی خود وارد خواهد شد.

کمک به کشورهای فقیر جهان موضوع محوری اجلاس کپنهاگ است. به گفته کارشناسان می‌توان حداکثر از انتشار تا دو سوم گازهای مضر برای آب و هوا در کشورهای در حال توسعه به شیوه‌ای ارزان جلوگیری کرد. این در حالی است که آنان مسوول گرمایش جهانی را کشورهای غنی و صنعتی تلقی می‌کنند.[آشنایی با اثرات گرمایش جهانی بر کره زمین]

این تحقیق نشان می‌دهد کشورهای در حال توسعه می‌توانند بخشی از انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را با صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش دهند. ضروری است تا سال 2020 مبالغ بیشتری صرف سرمایه‌گذاری در فن‌آوری‌های سازگار با محیط زیست شود.

تامین مالی تدابیر حافظ محیط زیست در کشورهای فقیر نیاز به منابعی از دولت‌های این کشورها، کمک‌های بین‌المللی و درآمدهای ناشی از وضع قوانین ضدانتشار گازهای گلخانه‌ای دارد. بدین ترتیب گردش پول "به شکل مرحله‌ای تقویت می‌شود و آغاز آن از زمان حصول توافق در کپنهاگ خواهد بود."

کد خبر 82893

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز