شبکه خبری بلومبرگ نوشت: ارتش یمن برای شناسایی کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ از شیوه‌های اطلاعاتی نوینی بهره برده است.

کشتی‌های اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین، در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «به گفته یک منبع آگاه، حوثی‌ها (انصارالله یمن) برای پیدا کردن اهداف خود، از جستجوهای گوگل و داده‌های کشتیرانی تجاری استفاده کرده‌اند.»

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، ارتش یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که مقامات آمریکایی باور دارند پکن برای کسب اطلاعات درباره عملیات‌های دریایی ایالات متحده، حساب کاربری انبوهی از کارکنان نیروی دریایی آمریکا را در شبکه‌های اجتماعی، بادقت رصد می‌کند.

در اواسط سال میلادی گذشته نیز ژورنال «Intelligence and National Security» گزارش داد جنبش مقاومت فلسطین (حماس) با تحلیل تصاویری تلویزیونی و پست‌های شبکه‌های اجتماعی، به نوع سلاح، رزمایش‌ها و تمرینات نظامیان صهیونیستی پی برده است.

اطلاعات آشکار یا Open-source intelligence (OSINT) به انبوهی از داده‌های کاربران اینترنت اطلاق می‌شود که در سرورهای مختلف ذخیره شده و دولت‌ها رفته‌رفته برای کسب اطلاعات از رقبا و دشمنان خود، به آن‌ها روی می‌آورند.

این در حالی است که به گزارش بلومبرگ، بسیاری از سیاستمداران ارشد آمریکا باور دارند واشنگتن در حوزه اطلاعاتی «منابع آشکار» عقب افتاده است. «الن مک‌کارتی»، مدیر سابق اداره اطلاعات و تحقیقات وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت در حوزه در این حوزه به آمریکا نمره قبولی نمی‌دهد.

کد خبر 828711
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انا عمار IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 4
    ایوالله به انصارالله یمن که ناموسا مردانه با یهودیان مبارزه می‌کند .
  • AU ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    به آمریکا نمره قبولی نمی‌دهد ، رفت تا شهریور تعطیلات تابستان پر