برای جشنواره امسال ۴سامانه درنظر گرفته شده که بعد از باز شدن سایت‌های فروش، بلیت برخی از فیلم که می‌توان به «صبحانه با زرافه‌ها»، «بی بدن» و «تمساح خونی» اشاره کرد در کمتر از نیم‌ساعت به فروش رسید.

تمساح خونی

همشهری آنلاین: بلیت‌فروشی فیلم‌های جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر روز گذشته (۹بهمن) درحالی آغاز شد که برخی از فیلم‌ها با استقبال زیادی روبه‌رو شدند و در کمتر از نیم‌ساعت بلیت‌ها به فروش رفتند، اما نکته قابل توجه محدود کردن فرایند فروش بلیت به نیمه اول روزهای جشنواره بود و اینکه بلیت‌فروشی مابقی روزهای جشنواره چه زمان خواهد بود؟
سمفا و محدودیت فروش بلیت‌ها
شنیده‌ها حاکی از آن است که بلیت‌های فیلم‌های چند روز اول به سمفا رسیده و به همین دلیل زمانی برای بارگزاری بلیت‌ها صرف شده و مابقی فیلم‌هایی که از نیمه دوم به بعد اکران‌شان شروع می‌شود، به مرور بارگزاری خواهند شد.

۳فیلم پرفروش جشنواره
برای جشنواره امسال ۴سامانه درنظر گرفته شده که بعد از باز شدن سایت‌های فروش، بلیت برخی از فیلم که می‌توان به «صبحانه با زرافه‌ها» و «تمساح خونی» اشاره کرد در کمتر از نیم‌ساعت به فروش رسید. ترافیک سایت‌ها به‌گونه‌ای شد که برخی از خرید بلیت‌های دیگر فیلم‌های جشنواره بازماندند.
«بی‌بدن» از دیگر فیلم‌هایی است که بلیت‌هایش خیلی زود تمام‌شده و گفته می‌شود یکی از پدیده‌های این دوره از جشنواره فیلم فجر باشد. البته «شه‌سوار» نیز از دیگر فیلم‌هایی بود که بلیت‌هایش در فروش رکورد خوبی داشت.

فروش دوبله بلیت‌ها
یکی از رایج‌ترین موضوعات هرساله جشنواره فیلم فجر که البته در چند سال اخیر کمتر شده بود، فروش بلیت‌ها در بازار سیاه است. با نگاهی به برخی از سایت‌های فروش آنلاین، بلیت‌های برخی از فیلم‌ها با قیمت‌های دوبرابر به فروش می‌رسند.
از سوی ستاد برگزاری این دوره از جشنواره، نرخ بلیت فیلم‌های جشنواره در سینماهای راگا، شکوفه، تماشا، کیان، کوثر، هنر پیشوا، نسیم ‌شهر، فجر اسلام‌شهر، مرداس و پرند ۵۰هزار تومان و سایر سینماهای مردمی ۶۰هزار تومان درنظر گرفته شده است، اما حالا برخی از فیلم‌ها با قیمت‌های ۱۲۰ تا ۱۵۰هزار تومان فروخته می‌شوند. البته تب این خرید و فروش تنها برای یکی، دو روز است و فراموش می‌شود.


برابری استقبال بلیت‌فروشی امسال با ۱۴۰۰
بلیت‌فروشی این دوره از جشنواره فیلم فجر به نسبت سال گذشته قابل قیاس نیست. مدیر یکی از سایت‌های فروش بلیت‌های جشنواره عنوان کرده که امسال استقبال از فیلم‌های جشنواره به‌خصوص چند فیلم قابل توجه بوده است.
مدیر سینما تیکت می‌گوید: «با شروع بلیت‌فروشی با استقبال خوبی روبه‌رو بودیم. در همان دقایق ابتدایی، سالن‌های اکران عمده فیلم‌ها تکمیل ظرفیت شد و همه بلیت‌ها به فروش رفت. البته این ظرفیت تا ۱۶بهمن‌ را شامل می‌شود و برای بعد از ۱۶بهمن، در نوبت دیگری ظرفیت باز می‌شود و بلیت‌فروشی صورت می‌گیرد.» پیام دارابی همچنین به ایرنا توضیح می‌دهد: «در این زمینه، تعداد مراجعان برای تهیه بلیت جشنواره به سامانه سینماتیک شاهد آمارهای مشابهی با دوره قبلی حضور ما، یعنی سال۱۴۰۰ هستیم. تعداد کاربرانی که در زمان بلیت‌فروشی این دوره روی سایت حضور داشتند کاملا مشابه تعداد کاربران ما در جشنواره۱۴۰۰ بود.»
به‌نظر می‌رسد آخرین سالی که جشنواره به لحاظ استقبال شاهد فرآیند نرمالی بود به سال۱۴۰۰ بازمی‌گردد. امسال ۴ سامانه آی‌تیکت (iticket.ir)، ایران‌تیک (irantic.com)، سینماتیکت (cinematicket.org) و گیشه ۷ (gisheh۷.ir)، عرضه بلیت‌های جشنواره را برعهده خواهند داشت و از همین امروز(ساعت۱۰) می‌توانید با مراجعه به این سکوها، اقدام به خرید اینترنتی بلیت کنید.

چگونگی فروش بلیت‌ها به شکل حضوری
کسانی که نتوانستند از سایت‌های فروش، بلیت خود را خریداری کنند، می‌توانند بعد از ۱۲بهمن به سینماهای مردمی مراجعه کنند و اگر ظرفیت باقیمانده باشد بلیت خود را از گیشه سینما و به‌صورت فیزیکی تهیه کنند.

نمایش ۱۱روزه فیلم‌ها برای مردم
سینماهای مردمی جشنواره چهل‌ودوم امسال به‌دلیل تعداد بالای فیلم‌ها، در ۱۱روز میزبان مخاطبان خواهند بود و جدول اکران آنها هم براساس روزی ۳سئانس طراحی شده. براین مبنا، سئانس اول سینماهای مردمی به فیلم‌های راه‌یافته به بخش «نگاه نو» اختصاص خواهد یافت و در ۲سئانس بعدی آثاری از بخش «سودای سیمرغ» روی پرده می‌رود. امسال ۳۱مجموعه سینمایی میزبان مردم خواهند بود.

کد خبر 828696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha