حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه گفت: اقدام اخیر مقاومت عراق در منطقه مرزی اردن و سوریه دارای یک پیام و هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود، چرا که آنان بارها از پایگاه‌های خود در عراق در جهت ارسال تسلیحات به اسرائیل استفاده کردند و این بار مقاومت پاسخ محکمی به آن‌ها داد. 

حسن هانی زاده

به گزارش همشهری آنلاین، مقاومت عراق در اقدام اخیر خود با مورد هدف قراردادن مواضع آمریکایی‌ها در نزدیکی مرز اردن و سوریه اقدام جدی و مهمی را در میدان جنگ اخیر منطقه انجام داد. برای تحلیل این موضوع با حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

شریک‌جرم در نسل‌کشی مردم غزه

هانی‌زاده در ابتدا گفت: مقاومت عراق در ایام اخیر با رصد دقیق تحرکات آمریکایی‌ها در منطقه متوجه شدند که آن‌ها با ارسال اسلحه به پایگاه عین‌الاسد در عراق و سپس انتقال آن تجهیزات نظامی به پایگاه‌هایشان در اردن و سوریه قصد دارند کمک نظامی خود به اسرائیل را پیگیری کنند. این اقدام آمریکایی‌ها در وهله با پیمان امنیتی بغداد در تضاد بوده و تمامیت ارضی را نقض کرده است. در110 روزی که از عملیات طوفان‌الاقصی گذشته است، آمریکایی‌ها از هیچ کمکی دریغ نکرده و از لحاظ نظامی و لجستیکی حمایت‌های خود را متوجه رژیم صهیونیستی کردند و به نوعی با آن‌ها در قتل‌عام و نسل‌کشی مردم غزه شریک بودند.

اقدام اخیر مقاومت عراق در منطقه مرزی اردن و سوریه دارای یک پیام و هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود

وی افزود: در چنین وضعیتی مقاومت عراق به کمک مردم غزه آمد و سعی کرد به نحوی از انحا این کمک‌رسانی و شراکت در جنایت را پایان دهد. در حقیقت رژیم اشغالگر قدس امروزه دارای ارتشی است که رو به سمت فرسایشی شدن می‌رود، و اگر حمایت‌های آمریکا نباشد بی‌شک تاب پایداری در برابر مقاومت را نخواهد داشت. بنابراین حق مقاومت عراق است که به شکل مشروع و قانونی نقش بازدارندگی خود را در این میدان ایفا کند، همانطور که نیروهای مسلح یمنی در تنگه باب‌المندب با هدف قرار دادن کشتی‌های کمکی به اسرائیل این نقش بازدارندگی را محقق می‌سازند. اقدام اخیر مقاومت عراق در منطقه مرزی اردن و سوریه دارای یک پیام و هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود، چرا که آنان بارها از پایگاه‌های خود در عراق در جهت ارسال تسلیحات به اسرائیل استفاده کردند و این بار مقاومت پاسخ محکمی به آن‌ها داد.

محلی برای آموزش داعشی‌ها!

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: لازم به ذکر است که پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی مرز اردن در خاک سوریه محلی برای آموزش عناصر تکفیری داعش بوده است. از دو سال قبل آمریکا در این پایگاه نظامی دست به آموزش و بازپروری نیروهای داعش خراسان زده است که خطرناک‌ترین شعبه گروه اصلی داعش به حساب می‌آید. پس با این اوصاف مقاومت عراق به خوبی با مورد هدف قرار دادن این مکان وظیفه خود در قبال جبهه مقاومت را انجام داد. در انتها لازم است که اشاره کنم درحال حاضر مقاومت عراق به یک نیروی بازدارنده جدی تبدیل شده که توانسته به فناوری ساخت پهبادهای رادارگریز نائل بیاید. اتفاق اخیر در مرز اردن که منجر به هلاکت رسیدن 3 سرباز آمریکایی و زخمی شدن 8 تن دیگر منجر شد به خوبی حکایت‌گر این موضوع است.

کد خبر 828692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha