برج ۲۲ یکی از پایگاه‌های مهم و استراتژیک آمریکا در منطقه به‌شمار می‌رود که روز گذشته هدف حمله پهپادی مقاومت قرار گرفت.

برج ۲۲

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایگاه‌های محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه از زمان تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه همواره از سوی گروه‌های مقاومت هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته‌اند.

در تازه‌ترین مورد، در پی حمله پهپادی مقاومت به یک پایگاه نظامی در اردن موسوم به «برج ۲۲»، سه نظامی آمریکایی کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

محل برج ۲۲

پایگاه نظامی برج ۲۲ دارای یک موقعیت استراتژیک مهم است. این پایگاه در شمال شرقی‌ترین نقطه اردن، یعنی جایی که مرزهای این کشور به سوریه و عراق می‌رسد، واقع شده است.

برج ۲۲؛ جزئیاتی از محل حمله به نیروهای آمریکایی در اردن

هدف حضور آمریکایی‌ها در برج ۲۲

اطلاعات کمی در مورد این پایگاه وجود دارد. اما براساس گزارش‌ها، اهداف این پایگاه شامل پشتیبانی لجستیکی است.

همچنین ۳۵۰ نیروی ارتش و نیروی هوایی آمریکا در این پایگاه حضور دارند.

برج ۲۲ در نزدیکی پایگاه التنف واقع شده که در آن سوی مرز سوریه قرار دارد و تعدادی از نظامیان آمریکایی را در خود جای داده است.

آمریکا مدعی است که پایگاه التنف در مبارزه با داعش نقشی کلیدی داشته است. این پایگاه همچنین نقشی کلیدی را به‌عنوان بخشی از استراتژی آمریکا برای مقابله با گروه‌های مقومت در شرق سوریه برعهده دارد.

برج ۲۲ به اندازه کافی نزدیک به نیروهای آمریکایی در التنف قرار دارد که می‌تواند به حمایت از این پایگاه کمک کند.

نیروهای آمریکایی در اردن

ارتش اردن یکی از بزرگترین دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی نظامی خارجی واشنگتن است.

این کشور صدها نظامی آمریکایی را در خود جای داده و یکی از معدود متحدان منطقه‌ای واشنگتن است که در طول سال رزمایش‌های گسترده‌ای را با نظامیان آمریکایی برگزار می‌کند.

از زمان آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱، واشنگتن صدها میلیون دلار برای کمک به امان هزینه کرده تا یک سیستم نظارتی دقیق موسوم به برنامه امنیت مرزی ایجاد کند.

مشخص نیست که چه نوع تسلیحاتی در پایگاه برج ۲۲ نگهداری می‌شود، از چه سامانه‌های دفاع هوایی استفاده می‌شود و دقیقا چه اشتباهی رخ داده که به کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن ۳۴ نفر منجر شده است.

حملات برجسته به پایگاه‌هایی آمریکایی در منطقه از هفتم اکتبر

۱۸ اکتبر: نظامیان آمریکایی در عراق در دو حمله جداگانه با پهپاد هدف قرار گرفتند. یکی از پهپادها رهگیری، اما همچنان منفجر شده و باعث جراحات جزئی و آسیب به برخی تجهیزات شد.

۱۹ اکتبر: نیروهای آمریکایی در سوریه با دو پهپاد هدف قرار گرفتند که به جراحات جزئی منجر شد. در همان روز پهپادها و موشک‌ها دو پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق را هدف قرار دادند.

۲۶ اکتبر: یک گروه مقاومت با پهپاد به پایگاه هوایی آمریکا حمله کرد که از پدافند هوایی آمریکا عبور کرده و به پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی برخورد کرد. یک نظامی آمریکایی در این حمله دچار ضربه مغزی شد.

۱۷ نوامبر: نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه سه بار مورد حمله قرار گرفتند. یک حمله پهپادی در سوریه باعث زخمی شدن یکی از نیروهای نظامی آمریکا شد.

۲۳ نوامبر: نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه طی ۲۴ ساعت چهار بار با پهپاد و موشک مورد حمله قرار گرفت.

۲۵ دسامبر: حمله یک طرفه پهپادی در عراق باعث شد که یکی از نیروهای آمریکایی در وضعیت وخیمی قرار گرفته و دو نظامی آمریکایی دیگر زخمی شوند.

۲۰ ژانویه: چهار نظامی آمریکایی پس از شلیک چندین موشک بالستیک و راکت به پایگاه هوایی آمریکا در عراق دچار آسیب‌های مغزی شدند.

کد خبر 828606
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 2
    نوش جان بخورید تلافی ناچیزی از ظلم هایی که در حق کودکان غزه می‌کنید
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    1 0
    به این میگن غافلگیر کردن دشمنان بشریت چه عجب که کشته هاشون را اعلام کردند لابد این بار هم دوزش را کم اعلام کردند
  • GB ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    دیگه وقتشه!