کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا، مدعی شد: حمله به نیروهای ایالات متحده در شمال شرقی اردن توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شده است

کاملا هریس

به گزارش همشهری آنلاین، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به حادثه کشته شدن سه نفر از نظامیان آمریکایی در جریان حمله به پایگاه نیروهای این کشور در جوار مرز اردن، گفت: ما عزادار کشته شدن سه نظامی آمریکایی در شمال شرقی اردن و نزدیکی مرز سوریه هستیم.

آمریکا برای اولین بار ۳ کشته داد ؛ پای اردن هم به جنگ منطقه باز شد

هریس با بیان این ادعا که حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرق اردن توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شده است، تاکید کرد: ما به جنگ با تروریسم ادامه داده و تمامی عاملان حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرق اردن را پاسخگو خواهیم کرد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بیانیه پنتاگون به تلفات بی سابقه نظامیان آمریکایی در حمله «برج ۲۲»

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 828447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    10 23
    عه خدا را شکر بالاخره سه تا آمریکایی تروریست نفله شدند اون قبلی ها که فقط ضربه مغزی می‌شدند
    • مهدی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
      6 13
      سقط شدند تامام
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    6 10
    به خانم هریس باید گفت فقط تعداد 3 نفر از نیروهای متجاوز شما در منطقه به جهنم واصل شده اند. تاکنون در جنگ غزه با مشارکت دولت پلید شما بالی 26000 نفر زن و بچه بی گنا و مردم غیر نظامی غزه در محاصره به شهادت رسیده اند و هنوز شما پاسخگو نیستید. خوب است اول خودتان را پاسخگو کنید که شما ارباب دنیا نیستید. شما یک کشور ورشکسته هستید که با کشتار مردم منطقه دارید نفس می کشیدو به حیات ننگین خود ادامه می دهید.
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    7 7
    هذیان گویی سران آمریکا به ویژه نمایندگان تندرو جمهوری خواه برعلیه ایران بی معناست وبیهوده است .اگر برفرض ادعای انها درست باشد. پس آمریکا نیز حمایت ازرژیم صهیونیستی شهادت ایرانیها درسوریه دست داشته است. پس کوچکترین خطای آمریکا برعلیه ایران مساوی با تبدیل شدن منطقه به گورستان سربازان وتجهیزات آمریکا
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    6 6
    این خانم معاون باید بداند شما تازه ۳نفر کشته دادید فریادتان به آسمان رفته از این به بعد باید هزاران کشته بدهید تا جای گزین میلیون ها نفر کودک و زنان ومردم بی دفاع منطقه را قتل عام کردید باشد.دیگر زمان مفت چریدن شما حیوانهای درنده انسان نما گذشته است باید تاوان ظلم های کردید پس بدهید
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    7 6
    سال به سال اسم کشورهایی مثل دانمارک، سوئد، نروژ، سوئیس، فنلاند، آرژانتین، سنگاپور، مالزی، ژاپن، یوگوسلاوی، بلغارستان، اسپانیا،و خیلی از کشورهای دیگه بجز وقایع ورزشی، گردشگری و تفریحی در اخبار به گوش نمیرسه اما هیچ حادثه و واقعه سیاسی، نظامی و جنگی وجود ندارد که یک سر آن به ما مربوط نشود، آخه چی میشه ماهم یکم بدور از هیاهو و تنش اولویت اولمان این شود که اقتصاد کشورمان را درست کنیم تا بلکه کمی سطح رفاه و آسایش ما مردم بالا برود و بدور از اینهمه تنش و هیاهو و استرس و نگرانی بصورت نرمال روزگار بگذرانیم...
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      2 4
      آفرین اینا رو برو به اربابتون آمریکا بگو که دست از سر ما برنمیداره
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      1 2
      حرف های شما قبلا توسط دولت قبلی به آمریکا گفته شده دست از سرما بردارید .دراین رابطه تمام دست آوردهای هسته ای را نابود کردیم ووزیرمان با کری آمریکایی دست داد. گفتیم همه چه گل وبلبل شد. ولی زهی خیال باطل سرانجام نتیجه آن فشار. وتحریم حد اکثری شد. به آن هم قانع نشدند ترامپ خواسته های نامشروع چند بندی مطالبه کرد یعنی ذلت خواری برای کشورمان .البته این ننگ برای آدمهای وطن فروش وغربگدا مهم نیست حاضرند برای هرذلت خواری تن بدهند تا چند صباحی به زندگی ننگین خود ادامه دهند
  • کیسه بوکس خاورمیانه IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    5 5
    پایگاههای آمریکا در خاورمیانه شبیه کیسه بوکس شده هر کس از راه میرسه یکی دوتا مشت و ضربه بهش میزنه. آمریکا هم برای آبروداری که شده میگه همه این ضربات کار ایران است چون اگه بفهمند این تلفات را گروه های بسیار کوچک مقاومت به نظامیان آمریکایی وارد کردند که دیگه آبرویی برایشان نمی ماند.