مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
۰ نفر

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از پایان فاز اول پایانه شرق خبر داد و گفت که تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

پایانه شرق

به گزارش همشهری آنلاین، پایانه جدید شرق نخستین پایانه هوشمند پایتخت است که ساخت آن از سال ۸۰ عملیاتی و سال ۹۵ با پیشرفت ۹۷ درصدی نیمه‌کاره رها شد. مدیریت شهری در این دوره، ضرورت انتقال پایانه شرق به مکان جدید (ابتدای بزرگراه یاسینی) مورد توجه قرارداد و عملیات تکمیل این پروژه را با اولویت پیگیری کرد، بر همین اساس مقرر شد در ۳ فاز این پایانه تکمیل و بهره برداری شود.

به گفته سید محمد آقامیری تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پایانه هزینه شده است و عملیات عمرانی فاز اول تقریباً به پایان رسیده و خرید تجهیزات آغاز شده است، همچنین نصب و راه اندازی پله برقی و سیستم های گرمایشی و سرمایشی هم در دست اجرا است.

وضعیت فازهای پروژه

  • فاز اول: این فاز شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مساحت دارد. همچنین محوطه‌سازی و ایجاد جاده دسترسی به طول ۵۰۰ متر در عرصه ۱۳۰ هزارمتری اجرایی می‌شود.
  • فاز دوم: طراحی و مهندسی این فاز از ابتدای مرداد آغاز شده و آبان عملیات اجرایی شروع می‌شود و تا پایان فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. در این بخش ایجاد ۱۷۵۰۰ مترمربع پارکینگ سواره، تاکسی و اتوبوس، مهم‌ترین بخش خواهد بود.
  • فاز سوم: طراحی و مهندسی این فاز از مرداد آغاز شده تا پایان آذر ادامه خواهد داشت. عملیات اجرایی آن دی‌ماه شروع می‌شود و پایان تابستان سال آینده بهره‌برداری می‌شود. ساختمان‌های جانبی شامل آتش‎نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، نگهبانی، تعمیرگاه، نگهداری و کارواش در دستور کار قرار دارند.
کد خبر 828520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۱
    0 0
    باسلام خدمت شما و خسته نباشید خدمت دست‌اندرکاران این پروژه انشاالله روز به روز درکارهایتان موفق باشید