معاون آموزشی وزارت علوم به تحریم برخی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشورمان از سوی دولت کانادا واکنش نشان داد.

ساختمان وزارت علوم

به گزارش همشهری، قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری با خبرنگاران که امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، در پاسخ به پرسشی در خصوص تحریم اخیر برخی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور از سوی دولت کانادا گفت: ما که داریم کار علمی خودمان را انجام می دهیم و دانشمندان ما افتخارآفرینی می کنند و دانشگاه های ما رتبه های خوبی در سطح جهان کسب کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در اکثر فناوری های برتر دنیا رتبه زیر ۲۰ یا ۱۰ را کسب کرده است. همچنین در تولیدات علمی نیز رتبه ۱۵ جهان را داریم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بنابراین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور کار علمی خود را انجام می دهند، همچنان که فردی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهد؛ اما شخصی پیدا می شود در این مسیر سروصدا راه می اندازد که نباید به این سر و صدا توجه کند.

عمو عابدینی اظهار کرد: ایرانی ها همواره در حوزه های مختلف علمی مشارکت های جهانی می کردند که بهره آن را خود آن کشورها می برد. همه دنیا از فناوری ها، تکنولوژی ها بخصوص در حوزه دارو، نانو، مهندسی و مقاله ها و... استفاده می کنند و این خصوصیت تمدن ایرانی است که علم خود را صادر کند.

اخیرا دولت کانادا سیاست جدیدی درباره تامین مالی تحقیقات در زمینه «فناوری‌های حساس» اعلام کرده که نگرانی‌هایی در جامعه آکادمیک در ایران برانگیخته است.

بر اساس این تصمیم، اگر موسسات آموزشی و دانشگاه‌های کانادایی برای انجام تحقیق روی «فناوری‌های حساس» با بعضی موسسات چینی، ایرانی و روسی در ارتباط باشند، از وام دولتی محروم خواهند شد.

کد خبر 828313
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha