در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر سینماگرانی از نسل‌های مختلف با فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف حضور دارند که سبب پدید آمدن تنوع و کثرتی جذاب در جشنواره امسال شده است. تا آغاز جشنواره هر روز تعدادی از فیلم‌های این رویداد را معرفی می‌کنیم تا بدانید در جشنواره با چه فیلم‌هایی مواجه خواهید شد.

دو روز ديرتر

دو روز دیرتر

کارگردان: اصغر نعیمی

تهیه‌کننده: محسن شیرازی

بازیگران: سینا مهراد، پردیس احمدیه، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، کمند امیرسلیمانی، سید جواد یحیوی، سیاوش چراغی پور، محمد فیلی و علیرضا داوودنژاد

محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و موسسه بهمن سبز حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی

اصغر نعیمی در اواخر دهه ۱۳۶۰ به عنوان نویسنده سینمایی کارش را آغاز کرد و با دستیاری فیلمسازانی نظیر کیانوش عیاری و فریدون جیرانی وارد سینما شد. او اولین فیلمش را به نام «بی‌وفا» در سال ۱۳۸۵ ساخت و تا امروز ۴ فیلم دیگر هم ساخته است. «دو روز دیرت» کمدی‌ای اجتماعی است که در خلاصه استان آن آمده: «سهیل و مریم زوج جوانی که سودای مهاجرت دارند، به‌رغم توصیه های پدر و مادر مریم از فرزندآوری خودداری می کنند. تا اینکه پدر مریم تصمیم می گیرد مبلغی که از خواهرش به ارث برده را بین نوه هایش تقسیم کند. سهیل و مریم که برای مهاجرت نیاز به پول دارند تصمیم می گیرند بچه‌دار شوند، اما فوت ناگهانی غلامحسین محاسبات آنها را برهم می زند تا اینکه ...»

سینا مهراد پسر سعید سهیلی و برادر ساعد سهیلی ۳۲ سال دارد و با اینکه اولین بار در سال ۱۳۷۵ در فیلم «مردی شبیه باران» پدرش جلوی دوربین رفت، سال ۱۳۹۷ بود که با سریال تلویزیونی «پدر» و در نقش مقابل ریحانه پارسا به شهرت رسید. او در این سال ها نقش‌آفرینی چشمگیری نداشته و آخرین حضورش در سینما به سال ۱۴۰۲ و فیلم «شادروان» برمی‌گردد. فیلمی که پردیس احمدیه را به شهرت رساند، درام اجتماعی «لاک قرمز» بود. احمدیه در دو کار سینمایی آخرش با رضا درمیشیان (مجبوریم) و داریوش مهرجویی (لامینور) همکاری کرده که هر دو فیلم درام اجتماعی بودند و «دور روز دیرتر» را باید تجربه ای متفاوت برای او دانست. زوج مهراد و احمدیه برای موفقیت در فیلمی کمدی کار سختی دارند خصوصا که این روزها بازیگران کمدی چهره های ثابتی هستند و بازیگرانی که به عنوان کمدین یا بازیگر کمدی شناخته نمی شوند، به سختی می توانند در این ژانر موفق شوند.

فیلم های کمدی که چهره شاخص کمدی ندارند سخت می توانند در گیشه به موفقیت برسند. با توجه به مشارکت سه ارگان در ساخت این فیلم، احتمالا آنچه در فیلم از حضور چهره شاخص هم مهم تر بوده، موضوع فیلم بوده که سه ارگان مختلف را برای همکاری مجاب کرده است.

کد خبر 828211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha