پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسامه بن‌لادن در یک نوار ویدیویی اعلام کرد: باراک اوباما همانند جرج بوش در راستای افزایش یاری طلبیدن از مسلمانان تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، اسامه بن لادن رهبر القاعده، در یک نوار ویدیویی که از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شد، گفت: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا همانند جرج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا در افزایش کمک خواستن از مسلمانان عمل می کند و بنیان‌گذار جنگ‌های طولانی مدت است.

وی افزود: اوباما بذر کینه و انزجار و انتقام از آمریکا که تعداد آن به اندازه‌ی تعداد متضرران و آوارگان دره‌ی سوات است در همه جا پاشیده است.

بن لادن تصریح کرد: پس با این حساب باید ملت آمریکا خود را برای ادامه‌ برداشت آن‌چه که رهبران کاخ سفید طی سال‌های آینده خواهند کاشت آماده کنند.

بن لادن هم‌چنین درباره‌ آصف علی زرداری رییس جمهور و اشفق کیانی رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان عنوان کرد که به ارتش دستور داده‌اند به جای حمایت از اسلام و مسلمانان به مبارزه با اسلام و مسلمانان و کشتار قبایل پشتون و بلوچ بپردازند.

وی افزود: اکثر ملت پاکستان این جنگ ظالمانه را رد می کند.

وی ادامه داد: زرداری در پاسخ به کاخ سفید این جنگ را راه انداخته و این خیانتی بزرگ درامانت است.

رهبر القاعده تصریح کرد: این مساله وحدت پاکستان را به خطر انداخته آن هم به بهای اجرای توطئه‌ آمریکا، یهود و هند تا مناطق پاکستان را از یکدیگر جدا سازد.

رهبر القاعده ادامه داد: این مساله نابودی، نگرانی آمریکا از سلاح هسته‌ای پاکستان و نیز مشارکت هند در مبارزه با مجاهدان را تسهیل می بخشد.

بن لادن با اشاره به حملات11 سپتامبر گفت: انسان‌های آزاده‌ای که دست به حملات 11 سپتامبر زدند تلخی طرد از خانه‌ها و سرزمین‌ نشان و آواره شدن را چشیده‌اند.

این درحالی است که یک مقام وزارت اطلاع رسانی عربستان اظهار داشت: انتشار چنین نوار ویدیویی ناامید کننده است.آن‌ها هم چنان از داخل مخفیگاه‌هایشان این صحبت‌ها را بیان می کنند.

رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید، نیز در واکنش به نوار ویدیویی بن لادن گفت: او می‌خواست توجهات نسبت به اهمیت سخنرانی اوباما را کم کند و این مساله ما را غافلگیر نکرد.

گیبس افزود: ما تمام گزارش‌های خبری در خصوص پیام بن لادن را دنبال می کنیم اما فرصت بررسی کامل نوار ویدیویی برای ما فراهم نشده است.

این سخنگو ادامه داد: غیرمنتظره نیست که القاعده تمایلی به توجه باراک اوباما و تلاش‌های مداوم وی جهت مذاکره با جهان اسلام داشته باشد لذا می‌خواهد آن را کم اهمیت جلوه دهد.

کد خبر 82818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز