آرینا سابالنکا، با عملکردی خیره‌کننده و با بی‌رحمی، در فینال رقابت‌های اوپن استرالیا رقیب چینی خود را در ۲ست متوالی شکست داد تا برای دومین سال متوالی قهرمان شود و چیرگی بی‌رقیبش را به رخ دنیای تنیس بکشاند.

آرینا سابالنکا

همشهری آنلاین - جوادنصرتی: تنیسور اهل بلاروس در راه رسیدن به فینال حتی یک ست هم به حریفانش واگذار نکرده بود و در فینال هم ژنگ کینون چینی را ۶ بر ۳ و ۶ بر ۲ از پیش رو برداشت. او که پیش از این تنها یک‌بار در رقابت‌های گرند اسلم، آن هم سال گذشته در همین ملبورن قهرمان شده بود، رقابت‌ها را در اوج آمادگی روانی و جسمی شروع کرد و چنان در طول تورنمنت خود را بر حریفان ناآشنا و نامدار تحمیل کرد که از حالا می‌توان او را کابوس رقبایش در گرند اسلم‌های بعدی سال دانست. تنها کسی که گمان می‌رفت بتواند او را به چالش بکشد النا ریباکینا، دوست و رقیب نزدیکش از قزاقستان بود که پیش از همین رقابت‌ها در بریزبین او را مقتدرانه شکست داده بود. اما حذف زودهنگام ریباکینا، عرصه را برای سابالنکا خالی گذاشت و حتی کو کو گاوف، جوان نامدار آمریکایی هم نتوانست در نیمه‌نهایی سابالنکا را به زحمت بیندازد. به جز ریباکینا، ایگا شواتک لهستانی، بخت شماره یک رقابت‌ها می‌توانست چالش بزرگی باشد اما شکست غیرمنتظره او در دور سوم، راه قهرمانی را بیش از پیش برای سابالنکا هموار کرد. تنیسور ۲۵ساله اهل بلاروس بعد از قهرمانی گفت: «۲هفته معرکه را داشتم و تصورش را نمی‌کردم که بتوانم یک‌بار دیگر جام را بالا ببرم.»

بیشتر بخوانید:

تلخ برای جوکوویچ، شیرین برای تنیس | حذف نواک از اوپن استرالیا راه جدیدی برای تنیس باز می کند؟

فینال بخش مردان هم یکشنبه برگزار می‌شود؛ بین یانیک سینر جوان شگفتی‌ساز ایتالیایی که نواک جوکوویچ را ‌حذف کرده و دانیل مدودف که بازگشتی باشکوه مقابل الکساندر زورف داشت و دوباره خود را به فینال رساند.

کد خبر 828058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha