دوشنبه ۵ تیر ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین برنامه آوای دوست به نکوداشت استاد بیژن ترقی ، شاعر وترانه سرا، و یادمان استاد علی تجویدی آهنگساز و نوازنده شهیر کمانچه اختصاص دارد

به گزارش همشهری آنلاین، این برنامه که در سلسله برنامه های موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تدارک دیده می شود ،اواخر تیرماه در فرهنگسرای هنر (ارسباران) برگزار خواهد شد .

اردبیهشت سال گذشته خانه شاعران نیز بزرگداشتی برای بیژن ترقی برگزار کرده بود. ترقی به همراه معینی کرمانشاهی و اسماعیل نواب صفا از جمله شاخص ترین ترانه سراهای چهار دهه اخیر ایران به شمار می روند که برخی از ماندگارترین ترانه های این دوران را با همکاری با آهنگسازانی چون علی تجویدی، همایون خرم ، روح الله خالقی و... سروده است .

کتاب ” آتش کاروان” مجموعه اشعار بیژن ترقی و دربردارنده 550 ترانه این شاعر نامی ، سال گذشته در 600  صفحه توسط نشر بدرقه جاویدان به بازار کتاب عرضه شده بود.60 صفحه ابتدایی این کتاب به اظهارنظر شعرا و نویسندگان درباره شاعر اختصاص یافته و در بخش های دیگر   ترانه ها ، غزلیات ، مثنوی ها و اشعار نو از بیژن ترقی آورده شده است .

این شاعر و ترانه سرای نامی همچنین مجموعه ای از خاطرات خود از اهل موسیقی و بزرگان شعر و فرهنگ را در کتابی به نام از پشت دیوارهای خاطره انتشار داده است . ترقی خالق ترانه هایی چون برگ خزان، آتش کاروان، تک‌درخت، طاووس و سایه  است .

برنامه آوای دوست ماه گذشته به نکوداشت استاد فرامرز پایور یاد استاد ابوالحسن صبا اختصاص داشت که با حضور چهره های نامی عرصه موسیقی برگزار شد .
دراین برنامه هر بار از یک استاد در قید حیات تقدیر و یاد یک استاد درگذشته گرامی داشته می‌شود .

کد خبر 828

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز