محمدحسن قدیری ابیانه گفت: درحقیقت آمریکا چاره‌ای جز پذیرش شکست در قضیه فلسطین و خروج از عراق و سوریه را ندارد چراکه نه آمریکا آن قدرت سابق در جهان است، نه جهان چون گذشته!

قدیری ابیانه

به گزارش همشهری آنلاین، در چندسال اخیر مسأله اخراج و لزوم بیرون راندن نیروهای آمریکایی از منطقه توسط بسیاری از دولت‌های غرب آسیا مطرح شد. شاید خروج آنان از افغانستان با تحمل هزینه‌های گزاف را یک نقطه عطف جدی در شکست‌های جدید آمریکایی‌ها در منطقه باید تفسیر کنیم. این روزها صحبت از بیرون رفتن آمریکایی‌ها از عراق مطرح شده و برای بررسی بهتر این مسأله و سیر و روند آن با محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در ایتالیا و پژوهشگر مطالعات استراتژیک گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

آمریکا وارد وضعیت خطرناکی شده است

قدیری ابیانه در ابتدا گفت: آمریکا از همه جهات در حال افول است و دیگر قدرت و اقتدار گذشته را ندارد. کشورهای مختلفی به دنبال رهایی از سلطه «دلار» آمریکا هستند و این مسأله خطرناک‌تر از آن است که چندین بمب اتم در شهرهای آمریکایی منفجر شود. همچنین اختلافات داخلی دولت آمریکا به اوج خود رسیده و بدهی دولت فدرال چیزی بیش از 97هزار میلیارد دلار است و یعنی سرانه بدهی هر آمریکایی فراتر از 75هزار دلار است و این یعنی آمریکا وارد منطقه و فضای خطرناکی شده است.

آمریکا بازنده جنگ نظامی منطقه است

وی افزود: همچنین در بخش نظامی هم آمریکا در سال‌های اخیر شکست‌های قابل توجهی را دریافت کرده است که یکی از آن‌ها فرار مفتضحانه آن‌ها از افغانستان است. در همین راستا باید اشاره کرد حضور آمریکا در عراق و سوریه برایشان هزینه‌ساز شده و شاهد هستیم که تقریبا هر روزه پایگاه‌ها و مواضع آن‌ها در این دو کشور مورد تهاجم نیروهای مقاومت قرار می‌گیرد. همچنین حضور آنان در دریای سرخ نیز با سد محکم یمنی‌ها مواجه شدکه شکست سنگینی را برایشان به ارمغان آورد لذا از همین طریق ضعف‌اش در برابر ایران و جبهه مقاومت عیان گشته است.

سقوط آزاد!

او ادامه داد: قرائن و موضوعات مذکور به خوبی بیان‌کننده آن است که آمریکا درحال سقوط آزادی شدید از موضع تک‌ابرقدرتی خود درجهان است. درحقیقت آمریکا چاره‌ای جز پذیرش شکست در قضیه فلسطین و خروج از عراق و سوریه را ندارد چراکه نه آمریکا آن قدرت سابق در جهان است، نه جهان چون گذشته! امروزه نیروهای مقاومت عراق نه تنها مواضع آمریکا در کشور خودشان را هدف قرار می‌دهند، بلکه پایگاه‌های آمریکایی در سوریه را نیز مورد هجوم قرار داده و اخیرا اعلام آمادگی برای حضور در دریای مدیترانه کردند تا از این طریق مانع رسیدن اقلام مورد نیاز به اسرائیل شوند. امروزه خشم ملت‌های آمریکا برعلیه آمریکا و همپیمانانش قابل کنترل نیست و ماهم شاهد جهان جدیدی هستیم که دارد شکل می‌گیرد.

کد خبر 827739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تک تیرانداز IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    به مقاومت عراق بگویید ادعای امریکا برای فریب است به حملاتتان بیفزایید که شیطان فرار کند موقعیت راازدست ندهید