با نزدیک شدن به آیین رونمایی مستند «علی مسیو» به کارگردانی مسعود میر که قرار است هشتم بهمن ماه در سالن شماره ۲ سینما چارسو برگزار شود، پوستر این اثر رونمایی شد. بعد از آیین رونمایی این مستند تاریخی ، اکران آنلاین «علی مسیو» در گروه هنر و تجربه و در پلتفرم نمایش مستند آغاز می‌شود.

مشروطيت

همشهری آنلاین: مستند «علی مسیو» هشتم بهمن ماه در سالن شماره ۲ چهارسو رونمایی می‌شود، مستندی به کارگردانی مسعود میر که روایت زندگی و زمانه‌ مجاهدان مرکز غیبی تبریز به رهبری علی مُسیو را به تصویر کشیده، افرادی که مقاومت و وطن‌پرستی را معنایی دیگر بخشیدند.مستند «علی مسیو» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی از جمله فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بود، گروه «هنر و تجربه» مراسم رونمایی و نمایش ویژه این مستند را برگزار می‌کند و قرار است بعد از آیین رونمایی و نمایش «علی مسیو» و همچنین نشست نقد و بررسی، این مستند در پلتفرم اختصاصی نمایش مستند (هاشور) در دسترس قرار بگیرد.اکران ویژه این مستند تاریخی، هشتم بهمن ماه، راس ساعت ۱۸ در سالن شماره دو چارسو است و بعد از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی آن با حضور مسعود میر، کارگردان اثر و علیرضا محمودی، فیلمنامه‌نویس و منتقد سینما برگزار خواهد شد.با نزدیک شدن به اکران مستند «علی مسیو» پوستر این فیلم رونمایی شد.

تاریخ مشروطیت در تبریز را با«علی مسیو» مرور می شود

مسعود میر کارگردان این مستند درباره این اثر می‌گوید: «علی مسیو» شناخت‌نامه‌ای مصور برای معرفی و غبارزدایی از شخصیتی است که بی‌تردید جنبش مشروطه بدون درایت، حمایت و اصالت او حتی در همان حد محدود هم به ثمر نمی‌شست. «علی مسیو» با سازماندهی ارتشی سری از میان وطن‌پرستان و آزادی‌خواهان آذربایجان تحت عنوان مرکز غیبی، سنگ مقاومت در تلاش برای وقوع انقلاب و البته شکستن محاصره تبریز را بنا گذاشت و در این راه از مال و جان و فرزندان خود گذشت.»در خلاصه داستان این مستند یک ساعتی آمده است: «مردم شهر در انتظار آزادی بودند و کشور در حسرت آبادی. فرمان که امضا شد دیکتاتور کودکانه گریست و هزینه اتمام دلگیری‌اش شد حصر و حبس. جماعت به شهر محبوس شدند و محتاج گندم و حاکمان ضیافت آهن و آه به راه انداختند و مشعوف سرکوب. دوباره مردی برخاست تا تاریخ شرمنده آیندگان نماند. او شد رهبر مرکز غیبی و این آغاز گمنامی او بود که تا امروز به درازا کشیده است ... .»

کد خبر 827688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha