ناظر حقوق بشر اروپا پنجشنبه شب از کشف ۱۲۰ گور دسته جمعی در غزه خبر داد.

گور دسته جمعی در غزه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رسانه های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری اعلام کرد که با وجود حملات مستمر رژیم صهیونیستی و عدم دسترسی به آرامستان‌ها ، شهروندان غزه مجبور به دفن دسته جمعی پیکر شهدا هستند.

همزمان نیز وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا و مجروحان در نوار غزه خبر داد.

براساس گزارش این وزارتخانه که پنجشنبه شب منتشر شد، شمار شهدای غزه از آغاز جنگ تا این لحظه به ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر و شمار مجروحان به ۶۴ هزار و ۱۱۰ نفر رسیده است.

براساس گزراش خبرگزاری "سما" فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۱ مورد کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن ۲۰۰ نفر شهید و ۳۷۰ نفر هم زخمی شدند.
هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار هستند.

منابع خبری همچنین از شهادت دستکم ۲۷ شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۱۷۶ نفر دیگر در جنایات بعد از ظهر امروز پنجشنبه ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه خبر دادند.

شهروندان فلسطینی در میدان الکویت در شهر غزه منتظر دریافت کمک های بشردوستانه بودند که هدف بمباران ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

در این حمله، ۲۰ نفر شهید و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. شماری از شهدا و زخمی ها به بیمارستان الشفاء منتقل شدند.

منابع خبری همچنین از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه مدرسه حیات در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند که به شهادت هفت شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۲۶ نفر دیگر منجر شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده اند.

کد خبر 827654
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha