هزینه تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه پس از عملیات طوفان‌ الاقصی توسط پنتاگون ۱.۶ میلیارد دلار برآورد شد.

حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس - ناو آمریکایی

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هزینه تقویت حضور نظامی آمریکا در منطقه پس از عملیات طوفان‌الاقصی را ۱.۶ میلیارد دلار تخمین زد.

یک مقام ناشناس به پالیتیکو گفت: این صورت حسابی است که ارائه می‌شود و ما باید با منابع محدودی هزینه آن را بپردازیم، در حالی که کنگره بودجه‌ای تصویب نکرده است.

به گفته این مقام‌، این برآورد در پاسخ به سؤالات آنها برای اعضای کنگره ارسال شده است. مبلغ کل شامل هزینه‌های مربوط به استقرار کشتی‌های جنگی، هواپیماهای جنگنده و تجهیزات نظامی ایالات متحده در منطقه می‌شود. برآوردها می‌گوید که اگر این به مدت یک سال ادامه یابد، هزینه آن به ۲.۲ میلیارد دلار می‌رسد.

در پی عملیات طوفان‌الاقصی حماس در ۷ اکتبر و متعاقب آن حمله رژیم صهیونیستی به غزه، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا دستور استقرار چندگانه نیروهای آمریکایی در منطقه را برای تقویت آنچه او و مقاماتش آن را بازدارندگی می‌نامند، صادر کرد.

بایدن چندین گروه ناو هواپیمابر و همچنین پدافند هوایی، کشتی‌های جنگی و صدها نیروی دیگر را برای تکمیل وضعیت نیروهای آمریکایی به منطقه اعزام کرده است. این تعداد در واکنش به حملات حوثی‌های یمن به کشتی‌های به مقصد رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، افزایش یافته است آمریکا و متحدانش در ۱۱ ژانویه حملات هوایی متعددی را به یمن انجام دادند اما پنتاگون دیگر نمی‌تواند هزینه‌های برنامه‌ریزی نشده را بپردازد، زیرا کنگره بارها تصویب یک لایحه هزینه‌ها را مورد انتقاد قرار داده است.

کد خبر 827509
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha