قاچاقچیان دام در قشم هنگام انتقال چندین راس دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس، در عملیات تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی در اقدامی تاسف برانگیز همه گوسفندها را به دریا ریختند و غرق کردند.

مرگ گوسفندان به خاطر آب سمی

به گزارش همشهری آنلاین، اجساد این حیوانات پس از غرق شدن در دریا توسط امواج به سواحل جنوبی جزیره قشم آورده شده است.
علت قاچاق این حیوانات به کشورهای حوزه خلیج فارس این است که مردم این کشورها گوشت دام های ایرانی را مرغوب تر می دانند و بهای بیشتری برای خرید آنها پرداخت می کنند که این امر موجب می شود تا بسیاری از افراد، محموله های ۱۰ تا ۱۵ راس دام زنده را در قایق های کوچک به سمت کشورهای عربی قاچاق کنند.
در این میان دریادلان پایگاه دریابانی قشم با قاطعیت و اشراف کامل بر مرزهای آبی این خطه از میهن اسلامی نظارت کامل دارند و مقابله با قاچاق دام زنده، قاچاق سوخت و برخورد با افراد سودجو را در دستور کار خود قرار داده‌ اند.

نکته تاسف برانگیز قاچاقچیان آنجاست که آنان هنگام تعقیب و گریز توسط نیروهای دریابانی، دام ها را برای فرار از جرایم نقدی، به درون دریا می اندازند.

خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸.۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹.۲۹ درجه است.

کد خبر 827460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    5 2
    بیچاره گوسفندا
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    6 4
    قاچاقچیان بی‌رحم!
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 3
    چرای طبیعی از طبیعت ، علت اینه
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    1 0
    بهتره این انرژی رو صرف جلوگیری از اختلاس کنید وقتی جلو کاهش ارزش پول رو نمیتونین بگیرن نتیجه‌ش میشه قاچاق بذارید ببرن چکارشون دارین مردم ما که نمیتونن با این قیمت بخرن دامدار هم که بیچاره نمیتونه با این همه هزینه ارزونتر بفروشه حداقل بذارید یه ارز آوری برا کشور داشته باشه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
    3 2
    باید قاچاقچیان را به دریا انداخت
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    0 0
    نکن آقا نکن قاچاقچی قیمت ۴ تا از همین گوسفندها با یه سکه برابره