ایران و ترکیه با هدف افزایش سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی و موضوعات منطقه‌ای به ویژه وضعیت غزه ۱۰ سند همکاری امضا کردند.

ایران و ترکیه

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به ترکیه، مقامات دو کشور پس از حضور در هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه، در حضور روسای جمهور، ۱۰ سند همکاری در زمینه‌های فرهنگی، رسانه و ارتباطات، حمل و نقل ریلی و هوایی،‌ برق، انرژی و اقتصادی و مناطق آزاد تجاری امضا کردند.

این اسناد همکاری از سوی وزرای امور خارجه، راه و شهرسازی، نفت، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و رئیس شرکت توانیر جمهوری اسلامی ایران و وزرای صنعت و فناوری، حمل و نقل و زیرساخت، انرژی و منابع طبیعی، کشور، فرهنگ و گردشگری، رئیس سازمان ارتباطات ریاست جمهوری و معاون وزیر تجارت ترکیه به امضا رسید.

هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌ ایران و ترکیه با روسای جمهور دو کشور در آنکارا برگزار شد.

آیت الله رئیسی صبح امروز چهارشنبه برای حضور در نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه در صدر هیأتی اقتصادی- سیاسی عازم آنکارا شد و مورد استقبال رسمی اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار گرفت.

وی سپس ملاقاتی خصوصی با اردوغان داشت و سپس هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری‌های ایران و ترکیه به ریاست دو رئیس جمهور برگزار شد.

پس از آن روسای جمهور در نشست مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را با حضور رسانه‌ها تشریح خواهند کرد.

همچنین در جریان این سفر دو رئیس جمهور در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و ترکیه حضور خواهند یافت و رئیس‌جمهور با ایرانیان مقیم این کشور نیز دیدار می‌کند.

کد خبر 827459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha