نمایش «شب سوئیت» امشب در دو نوبت در تئاترشهر و در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود.

شب سوئیت

همشهری آنلاین، ‌ شقایق عرفی نژاد: امشب در چهارمین روز جشنواره تئاتر، ‌ نمایش شب سوئیت به نویسندگی و کارگردانی کیانوش احمدی در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود. نمایش داستان خانواده ای است که چندین سال قبل پدرشان به قتل رسیده و حالا همچنان در پی قصاص قاتل هستند و در این بین ماجراهایی اتفاق می‌افتد. کیانوش احمدی در این مصاحبه در باره اجرای این نمایش در جشنواره صحبت کرده است:

چه شد که سمت این موضوع رفتید و در باره بزه و قتل و قصاص کار کردید؟

این شرایط شاید برای همه پیش بیاید. یکی از دلایلی هم که دوست داشتم این متن را بنویسم و کار کنم تکنیک روایت در آن بود. چون چند روایت کلی در نمایش داریم. آدم‌های این نمایش هرکدام به یک شکلی اشتباهی انجام داده‌اند و در انتظار گذشت هستند. یکی از دلایلی که باعث شد سمت این داستان بروم همین بود که هرکدام از ما نیاز به گذشت داریم ولی همدیگر را نمی‌بخشیم. در عصر امروز آدم‌ها به سرعت همدیگر را قضاوت می‌کنند و همه به یک خودبینی عجیبی رسیده ایم که باعث شده در باره هیچ چیز گذشت نکنیم. آدم‌ها در ارتباطاتی که با هم دارند، یکطرفه قضاوت می‌کنند و گاه متوجه می‌شوند که زود تصمیم گرفته‌اند. این ممکن است برای هرکدام از ما پیش بیاید.

این نمایش پیش از این اجرا شده است یا اولین بار در جشنواره روی صحنه می‌رود؟

ما قبل از این هیچ اجرایی نداشتیم و اولین اجرایمان در جشنواره روی صحنه می رود. امیدواریم بعد از جشنواره بتوانیم در تئاترشهر اجرا داشته باشیم.

کار را از کی شروع کردید؟

متن را سال ۹۷ نوشته ام. قرار بود تمرین کنیم و در تئاترشهر اجرا برویم. آن زمان دکتر سعید اسدی مدیر تئاترشهر بود و متن بازخوانی شد و تغییراتی کرد. ما ۳ ماه با بازیگرانی غیر از بازیگرانی که الان در کار هستند، کار را تمرین کردیم و اسفندماه ۹۸ برای بازبینی آماده بودیم، ‌ اما کرونا به طور کلی تئاتر را تعطیل کرد. ولی جنگیدیم و امسال باز متن را به جشنواره فرستادیم، ‌ تمرین کردیم و در بازبینی هم پذیرفته شدیم.

پیش بینی‌تان از اجرای امشب چیست؟

راستش بعضی از دوستانم برای امشب انتظار بلیت داشتند، ولی شرایط طوری شد که دیگر جا نداریم و نتوانستم به آنها بلیت بدهم. می‌خواهم بگویم استقبال خیلی خوب بوده است. دوست دارم هرکس می‌خواهد بتواند وارد سالن شود و کار را ببیند. حتی به بچه‌ها گفتم حاضرم دکوری را که دیشب زدیم، جمع کنم تا تماشاگر بیشتری بتواند وارد سالن شود و اجرا را ببیند. ما داریم کار می‌کنیم تا تماشاگر ببیند، ‌ تئاتر برای قشر خاصی نیست، ‌ برای عموم مردم است و آنها باید کار را ببینند.

کد خبر 827389
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha