جیمز میلنر با همین فرمان اگر پیش برود به‌زودی باسابقه‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال انگلستان می‌شود.

جیمز میلنر

به گزارش همشهری‌آنلاین،‌ جیمز میلنر در تساوی بدون گل برایتون مقابل ولوز بازی شماره۶۳۳خود را در لیگ برتر انجام داد و از رکورد ۶۳۲بازی رایان گیگز عبور کرد تا با رکورد گرت ‌بری، دارنده رکورد بیشترین تعداد بازی در تاریخ این رقابت‌ها فقط ۲۰بازی فاصله داشته باشد.

هنگامی که گرت بری در ۲مه ۱۹۹۸مقابل شفیلد ونزدی به‌عنوان یار تعویضی برای استون ‌ویلا وارد زمین شد، کسی گمان نمی‌کرد او تا این حد ثبات داشته باشد و بیش از همه در لیگ برتر به میدان برود. ۲۰سال بعد او برای ششصدوپنجاه‌وسومین بار وارد زمین شد و بازی کرد. بری تقریباً یک‌ماه قبل از بازی مقابل وستهم روی نیمکت قرار گرفته بود اما به بازی گرفته نمی‌شد. بری در طول دوران حرفه‌ای‌اش در ۶۱۸بازی لیگ برتر از ابتدا در ترکیب ثابت قرار گرفت؛ ۹۴.۶درصد در ترکیب اولیه تیم‌هایی که در آن بازی می‌کرد. برای همین جای تعجب نیست که او رکورد بیشترین دقایق بازی توسط یک بازیکن لیگ برتر (۵۴۴۳۹دقیقه) را نیز در اختیار دارد. بری در تیم‌های استون ویلا، منچسترسیتی، اورتون و وست بروم در لیگ برتر بازی کرد اما از لحاظ تعداد پیروزی جزو ۱۰بازیکن اول تاریخ این رقابت‌ها نیست. با این‌حال در تعداد تساوی‌ها (۱۹۳) و تساوی‌های بدون گل (۶۴) در صدر جدول قرار دارد و رکورددار دومین تعداد شکست (۱۹۸) است. بری ۵۳بازی برای تیم ملی انگلیس انجام داد و ششصدمین بازی خود را در لیگ برتر با گلزنی برای اورتون مقابل آرسنال جشن گرفت که این پنجاه و دومین گل دوران حرفه‌ای‌اش بود. قبل از اینکه مصدومیت فصل ۱۸-۲۰۱۷او را از فوتبال خارج کند، با وست‌بروم به چمپیونشیپ سقوط کرد و فرصت ادامه رکوردزنی در لیگ برتر را از دست داد.

جیمز میلنر تا همین فصل پیش در لیورپول بازی می‌کرد اما به‌عنوان بازیکن ذخیره. شاید اگر او ۲-۳فصل زودتر به تیمی متوسط رفته بود، حالا از ۷۵۰بازی هم رد می‌شد. او تنها بازیکن بین ۲۰نفر اول جدول باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ است که هنوز هم فوتبال بازی می‌کند. میلنر آوریل۲۰۲۳در تساوی بدون گل لیورپول مقابل چلسی با یک حرکت کوتاه ۱۱دقیقه‌ای از هم‌تیمی قدیمی خود، لمپارد پیشی گرفت و سپس در بازی این هفته برایتون- ولوز، رایان گیگز را به رده دوم فرستاد. او بخشی از تیم لیدزیونایتد بود که شکست ۵بر صفر را از آرسنال متحمل شد تا این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند. او پس از دوران بازی با نیوکاسل، یونایتد و استون ویلا، بخشی از تیم منچسترسیتی بود که قهرمان دراماتیک لیگ شد و بعدتر بخشی از انقلاب یورگن کلوپ در آنفیلد. میلنر بیش از ۲۰۴بار در تاریخ لیگ برتر تعویض شده که ۲۴مورد آن در فصل ۲۳-۲۰۲۲بود(رکورد بیشترین ورود به زمین از روی نیمکت در یک فصل لیگ برتر). میلنر با حضورش در روز افتتاحیه فصل ۲۴-۲۰۲۳در مقابل لوتون تاون، رکورد گیگز را در انجام بازی در ۲۲فصل مختلف لیگ برتر تکرار کرد.

رایان گیگز فصل قبل از شروع رقابت‌های لیگ برتر برای منچستریونایتد بازی کرد. گیگز بیش از هر کس دیگری (۱۶۲) پاس گل دارد که حدود ۵۱پاس بیشتر از نزدیک‌ترین رقیب خود، سسک فابرگاس است. با وجود به‌ثمر رساندن ۱۰۹گل در طول دوران حرفه‌ای خود در لیگ برتر، گیگز هرگز در ۶۳۲بازی خود هت‌تریک نکرد. او فقط به ۵بازی نیاز داشت تا نخستین گل خود را در این رقابت‌ها به ثمر برساند اما در ۲۰بازی آخر خود در لیگ برتر نتوانست به گل برسد. گیگز با کسب ۱۳عنوان قهرمانی در لیگ برتر با منچستریونایتد بیش از هر بازیکن دیگری در تاریخ این مسابقات پیروزی را تجربه کرده است(۴۰۷) و این یعنی او در ۵۶درصد همه بردهای تاریخ منچستر(۷۲۶) حاضر بوده. گیگز از نظر دقایق بازی (۴۶۴۳۷) در رتبه چهارم قرار دارد.

دیگر بازیکنان باسابقه تاریخ لیگ برتر به این شرح هستند: فرانک لمپارد(۶۰۹)، دیوید جیمز(۵۷۲)، گری اسپید(۵۳۵)، امیل هسکی(۵۱۶)، مارک شوارتزر(۵۱۴)، جیمی کرگر(۵۰۸) و فیل نویل(۵۰۵). در این فهرست ۱۰نفره فقط نام ۲دروازه‌بان دیده می‌شود؛ دیوید جیمز و مارک شوارتزر و بقیه بازیکن بوده‌اند. غیراز شوارتزر استرالیایی، هیچ بازیکن غیرانگلیسی دیگری در میان باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر حضور ندارد.

کد خبر 827294
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha