همشهری آنلاین: رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند کیم یونگ ایل رهبر کره‌شمالی جوانترین پسرش را به عنوان جانشین انتخاب کرد.

به گزارش الجزیره، روزنامه هانکوک ایلبو چاپ کره جنوبی با اشاره به مفاد برخی‌های از نامه‌هایی که اخیرا برای دیپلمات‌های کره شمالی ارسال شده‌اند نوشت:به دپلیمات‌هایی کره‌ شمالی نامه‌هایی به این مضمون نوشته شده که وفاداری خود را نسبت کیم یونگ اون 26 ساله پسر کیم یونگ ایل اعلام کنند.

در این نامه‌های اما اشاره‌ای به زمان انتقال قدرت در کره شمالی نشده است.

درباره کیم یونگ اون جوانترین پسر کیم یونگ ایل اطلاعات چندانی در دسترس نیست و تنها گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وی در سوئیس تحصیل کرده موجود است. پیشتر گزارش‌هایی درباره در اختیار داشتن سمت‌های دولتی از سوی کیم یونگ اون  در دست نبوده و عکس‌های وی نیز تا کنون انتشار نیافته‌اند.

یکی از سیاستمداران کره جنوبی که گفته می‌شود از طریق آژانس چاسوسی کره جنوبی در جریان اخبار مربوط به جانشینی در کشور همسایه شمالی قرار گرفته، اخبار انتشار یافته در روزنامه هانکوک ایلبو در این مورد را تائید کرده است.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از یکی از کارشناسان سیاسی این کشور گزارش داده است که درخواست برای عهد بستن به وفاداری به جوانترین پسر کیم یونگ ایل مدت کوتاهی پس از دومین آزمایش اتمی این کشور در 25 مه سال جاری مطرح شد.[کره شمالی بمب اتمی آزمایش کرد]

بر همین مبنا کارشناسان معتقدند که آزمایش دومین بمب اتمی کره شمالی و آزمایش دست کم شش موشک کوتاه برد احتمالا جهت تحکیم پایه ‌های قدرت کیم یونگ ایل و اعلام نام جانشین وی انجام گرفته‌اند.

رسانه‌های کره شمالی از آزمایش دوم هسته‌ای کره شمالی به شدت تمجید کرده و ان را اوج دستاوردهای نظامی دوران زمامداری کیم یونگ ایل دانسته‌اند.

کیم یونگ ایل 67 ساله که گفتنه می‌شود سال گذشته دچار سکته مغزی شده بود، اخیرا کمتر در انظار عموم ظاهر شده است. [کیم یونگ ایل جراحی مغز شد

او پس از مرگ پدرش کیم ایل سونگ که بانی کره شمالی بود در سال 1997 قدرت را در این کشور در دست گرفت.

کد خبر 82709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز