با ورود سامانه بارشی به غرب و شمال غرب کشور و صدور هشدار نارنجی، استان‌های ساحلی گیلان، غرب مازندران، مناطقی از جنوب غرب کشور، استان‌های دامنه جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی از بارش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز سه‌شنبه (۳ بهمن) بارش‌ها همزمان به شکل برف و باران رخ می‌دهد و با وزش باد شدید موقتی همراه است. این سامانه کاهش دما را به دنبال دارد.»
کبری رفیعی افزود: «تاثیر این سامانه در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر به شکل کولاک است و در برخی نقاط به شکل رعد و برق نمود دارد. از این رو، هشدار نارنجی صادر شده است.»
رفیعی در توضیح بیشتر هشدار نارنجی برای استان‌ها گفت: «گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، مناطق شمالی و نوار غربی آذربایجان غربی، شمال قزوین، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و چهارمحال و بختیاری بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.»
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هشدار نارنجی در مناطق کوهستانی سبب وقوع کولاک و بهمن می‌شود به شهروندان توصیه کرد: «از انجام فعالیت‌های کوهنوردی، جابه‌جایی عشایر خودداری شود. هنگام عبور از این مناطق نیز به ویژه گردنه‌های برف‌گیر خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.»

بیشتر بخوانید:
ورود سامانه پر حجم بارشی به کشور | اعلام خطر برای این ۱۰ استان

کد خبر 826738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صداقت IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    غرب کشور بخصوص کرمانشاه هوا آفتابی گرم خبری نیست
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
      0 0
      خبراشون دروغه محضه،بشنو و باور نکن.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    چقدر دروغ میگند و فقط میخوان بگن اگه اتفاقی افتاد ما گفته بودیم بارش باشه یا نباشه هشدار میدن. مناطقی که ذکر شده اصلا خبری از بارش نیست و هوا افتابیه . اینقد هشدار رنگان رنگ دادن الکی خدا هم قهرش گرفته ...