رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان از بازداشت اعضای یک باند تبهکار خبر داد و گفت: این باند با قیمت‌گذاری جعلی اسناد، از آن‌ها به‌عنوان وثیقه برای آزاد کردن زندانیان استفاده می‌کردند.

بازداشت زوج

به گزارش همشهری آنلاین، حسن مرادی اظهار داشت: باتوجه به رصد اطلاعاتی و بررسی تعدادی از پرونده‌های قضایی در یکی از شهرهای استان خوزستان، شبکه‌ای شامل افراد سودجو اعم از پنج نفر از کارشناسان رسمی دادگستری و متهمین جرائم سنگین شناسایی شدند.

وی افزود: این متهمین با ‌توسل به اقدامات متقلبانه و پرداخت رشوه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری، اراضی کم ارزش را با جعل به قیمت‌های چند ده میلیارد تومانی اعلام و بدین وسیله با وثیقه گذاشتن املاک مذکور برای متهمین، نسبت به آزاد کردن آنان اقدام می‌کردند.

مرادی ادامه داد: پس از اطلاع از این موضوع، بلافاصله با اطلاع‌رسانی به مراجع قضایی از آزاد شدن متهمین جلوگیری و نیز بخشی از وجوهی که متهمین از این روش و به صورت نامشروع کسب کرده بودند، شناسایی و توقیف شد.

وی گفت: متهمین دستگیر شده با قرار بازداست موقت به زندان معرفی و تحقیقات درخصوص اتهامات آنان و دستگیری سایر اعضای شبکه ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری خوزستان تصریح کرد: در چند ماه گذشته، چندین نفر کلاهبردار و کارچاق‌کن که با عنواین مختلف و با سوءاستفاده از عدم آگاهی شهروندان، اقدام به کلاهبرداری کرده بودند، توسط دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند لذا از همه شهروندان درخواست داریم که چنین مواردی را در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی 1580 و یا مراجعه به حفاظت و اطلاعت دادگستری، اطلاع دهند.

کد خبر 826719
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha