شهردار تهران گفت: با پایان دومین دوره طرح من شهردارم، ارزش ریالی پروژه‌های انتخابی مردم نسبت به دوره قبل ۹۵ درصد رشد داشت. سال قبل بیش از ۵ میلیون «رأی» ثبت شد. امسال اما یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر با بیش از ۹ میلیون نظر شرکت کردند که بالغ بر ۲۹۰ درصد رشد داشت.

زاکانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا زاکانی در آیین تقدیر از دست‌اندرکاران دومین دوره طرح «من شهردارم»گفت: ما برای تحول شهر تهران به مشارکت مردم نیاز داریم و این نیازمند امیدآفرینی بود؛ بنابراین از مردادماه سال ۱۴۰۱ شنبه‌های امید و افتخار آغاز شد تا با کار ملموس به مردم امید دهیم و با رضایت آنها افتخار برای خود جلب کنیم. در همین راستا نیز تاکنون بالغ بر ۹۰ طرح با ارزش ۷۵ همت اجرایی شده که ۹۰ درصد این طرح‌ها در دوره مدیریت شهری ششم تامین مالی شده است.

مهمترین قسمت‌های سخنان زاکانی را در ادامه می‌خوانید:

* در سال قبل ۲ هزار و ۸۰ طرح به رأی مستقیم مردم گذاشته شد، بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر در نخستین دوره طرح من شهردارم، مشارکت کردند. هزار و ۴۶۲ طرح از این میان با رأی شهروندان انتخاب شد. سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شد. از این میان؛ هزار و ۸۸ طرح در مناطق و مابقی در شرکت‌ها و سازمان‌ها بود. اغلب این طرح‌ها خاتمه یافته و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز در حال انجام است. فقط ۲ طرح هنوز شروع نشده است.

*امسال پروژه‌های بیشتری با اعتبار بالاتری در معرض انتخاب قرار گرفته است، بخشی از این طرح‌ها کارسازی شده بود و مردم این پروژه‌ها را پیشنهاد کرده بودند. امسال به مردم گفتیم ایده‌ها و نظرات خود را پیش از رأی‌گیری عمومی مطرح کنند.

* عدد بالایی از ایده‌ها به دست ما رسید و مورد راستی‌آزمایی قرار گرفت، مردم برای مرحله دوم وارد کار شدند و ایده‌های کارشناسی شده به مرحله انتخاب رفت. امسال سه هزار و ۶۷۵ پروژه به انتخاب گذشته شد که رشد بالغ بر ۷۰درصدی نسبت به سال قبل داشت. ارزش ریالی این پروژه‌ها نیز با ۷۶ درصد افزایش از حدود چهار همت به هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسید.

*با پایان دومین دوره طرح من شهردارم، ارزش ریالی پروژه‌های انتخابی مردم نسبت به دوره قبل ۹۵ درصد رشد داشت. سال قبل بیش از ۵ میلیون «رأی» ثبت شد. امسال اما یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر با بیش از ۹ میلیون نظر شرکت کردند که بالغ بر ۲۹۰ درصد رشد داشت.

* ما ناچار شدیم چند روز این طرح را تمدید کنیم چرا که استقبال مردم و درخواست مناطق بالا بود، هدف‌گذاری ما در دوره دوم مشارکت یک میلیون نفر بود، اما با تلاش همکاران خوب ما و استقبال شهروندان، بالغ بر یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر در طرح مشارکت کردند. این مشارکت و تعلق شهروندان برای مشارکت در اداره شهر، می‌تواند نومیدکننده دشمنان این مرز و بوم باشد.

* نگاه مردم در این طرح به ما منتقل شد و دریافت ما از قاعده هرم اجتماعی افزایش یافت؛ یکی از نکات قابل توجه این طرح در دوره دوم این بود که بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۳ بر پایه «من شهردارم» گذاشته شد. وقتی اعداد و ارقام افزایش می‌یابد خدمات نیز بیشتر می‌شود.

* سال ۹۹ میزان بودجه حدود ۳۰ همت بود و ۹۰ درصد آن محقق شد. در سال ۱۴۰۰ که ما از ۱۱ شهریور کار را تحویل گرفتیم ۳۷.۷ همت بودجه در اصلاحیه مصوب شده بود؛ درحالی که بودجه اولیه کمتر از ۱۳ همت محقق شده بود. در پایان سال ۳۴ همت به میزان ۹۹ درصد محقق شد.

* سال قبل بیش از ۵۰ همت بودجه مصوب و بیش از ۸۰ همت محقق شد، ۱۵۷ درصد بودجه محقق شد و با توجه به انتقال ۱۲ همت به بودجه امسال، تحقق آن به ۱۳۷ درصد رسید.

*امسال ۷۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه تصویب شد، ما در متمم اول ۱۰۷ همت پیشنهاد دادیم و شورا با ۱۰۴ همت موافقت کرد؛ ما از بودجه ۷۵ همتی عبور کردیم و امیدواریم با تلاش و پشتکار همکاران خوب ما در شهرداری تهران، بتوانیم متمم دوم بودجه را نیز اواخر امسال تقدیم شورا کنیم.

* عمده اعتبارات به سمت کمک و خدمت به مردم می‌رود، پیشنهاد اولیه بودجه سال آینده حدود ۱۷۰ همت است که با احتساب تبصره‌ها به ۲۰۵ همت می‌رسد. این به واسطه تلاش کارکنان است؛ خدمتگزاری همکاران من در بخش‌های مختلف شهرداری، موجبات امید و رضایتمندی شهروندان را فراهم می کند.

کد خبر 826556
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha