مجموع نظرات: ۳۰
یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز در ادامه ادعاهای این کشور علیه تهران گفت: می‌دانیم که اگر حمایت ایران از حوثی‌ها (ارتش ملی یمن) نبود، شاهد این حملات در دریای سرخ نبودیم.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دانشجو، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اِن بی سی اعلام کرد: ما در حال مذاکره بسیار جدی با همتایان خود در خصوص آزادسازی اسیران هستیم؛ اما هنوز توافقی به دست نیامده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این مصاحبه گفت: «مک گورک» هماهنگ کننده آمریکا در امور خاورمیانه (غرب آسیا) یک هفته پیش در دوحه بود تا بررسی کند که آیا می‌توانیم در این زمینه به پیشرفتی برسیم.

جان کربی در این باره افزود: رئیس جمهور (جو بایدن) به دستیابی به راه حل دو دولتی بسیار خوشبین است و معتقد است که این بهترین راه برای صلح و امنیت در منطقه است.

این مقام آمریکا پیرامون موضوع یمن هم مدعی شد: ما در یمن در حال جنگ نیستیم و هدف از اقدامات ما متوقف کردن تهدیدات حوثی‌ها (ارتش ملی یمن) مطابق با قوانین سازمان ملل است! آن‌ها توانایی‌های تهاجمی دارند؛ اما باید تصمیم درستی بگیرند، در غیر این‌صورت به عملیات خود ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه ادعاهای این کشور علیه تهران اضافه کرد: می‌دانیم که اگر حمایت ایران از حوثی‌ها نبود، شاهد این حملات در دریای سرخ نبودیم.

کد خبر 826416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    19 0
    دیگر هیچ کس در آمریکا نمی تواند بر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی گروه تروریستی جیش العدل و سایر گروه های تروریستی سرپوش بگذارد.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    15 0
    بیش از ۸۰۰ هزار نفر در غزه به خاطر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی با قطحی و گرسنگی روبه رو هستند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    16 2
    مردم ایران از مرداد ماه سال 1332 تاکنون خیانت ها و جنایت های آمریکا و مزدورانشان را فراموش نمی کنند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    14 1
    گروهای تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 1982 تاکنون در اقلیم کردستان عراق چه غلطی می کنند؟ تروریست های القاعده مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2003 تاکنون در اقلیم کردستان عراق چه غلطی می کنند؟ تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش از سال 2011 تاکنون در اقلیم کردستان عراق چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    19 1
    اقلیم کردستان عراق بیش از 50 سال است که مقر اصلی گروهک تروریستی پ.ک.ک مورد حمایت آمریکا و متحدانش بوده است.
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    16 0
    ادعای کاخ سفید: خواهان کاهش تنش در خاورمیانه هستیم/ و باز هم 100 درصد فقط دروغ است/ حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن/ یک شبکه یمنی گزارش داد آمریکا و انگلیس در اقدامی جدید منطقه‌ای را در غرب یمن مورد حمله قرار داده‌اند.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 0
    باید جنایت آمریکا جنایتکار را به دنیا معرفی کنیم. باید جنایت انگلیس جنایتکار را به دنیا معرفی کنیم. باید جنایت اسرائیل جنایتکار را به دنیا معرفی کنیم.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    14 0
    حمله رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در دمشق با قطعنامه و مجوز رئیس بی ادب شورای امنیت سازمان ملل بوده است. همکاری سازمان ملل با آمریکا، ترکیه، اسرائیل و داعش ریشه ناامنی در عراق، سوریه و منطقه است. نیروهای آمریکایی و هم نیروهای ترکیه ای در خاک سوریه چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    19 0
    جنایات، تجاوز و حمایت هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه از سال 2011 تاکنون 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت ارتش سوریه و هم دولت سوریه بوده است.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 0
    آمریکا جنایتکار از سال 1982 تاکنون با حمایت از گروه های تروریستی در عراق، منطقه جهان بی آبرو شده است. آمریکا جنایتکار از سال 2001 تاکنون با حمایت از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان بی آبرو شده است. آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون با حمایت از داعش در منطقه و جهان بی آبرو شده است. آمریکا جنایتکار به‌دلیل حمایت از صهیونیست‌ها، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی دیگر هیچ اعتباری در جهان ندارد.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 0
    ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی بیانیه‌ای رسما اعتراف کرد که از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده است. ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش دیروز با صدور بیانیه‌ای، رسما اعتراف کرد که جنگنده‌ها و نظامیان این ائتلاف از سال 2014 تاکنون، بیش از 1300 غیرنظامی را در عراق و سوریه به قتل رسانده‌اند. هر چند بر اساس گزارش منابع عراقی و سوری، شمار غیر نظامیانی که قربانی حملات ائتلاف شده‌اند، بسیار بیشتر از تعداد ذکر شده است، ولی این آمار که رقم بالایی است، را خود ائتلاف مذکور رسما منتشر کرده است. «دوناتلا رویرا» یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا را به دلیل انکار تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه، مورد انتقاد قرار داد. جنگنده‌های آمریکایی بیشتر از همه ، در شهرهای «موصل» عراق و «رقه » سوریه مرتکب جنایت علیه بشریت شده‌اند.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 0
    آمریکا جنایتکار، اروپا، انگلیس جنایتکار و برخی کشورهای عربی جنایتکار از سال 1917 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار بودن و هنوز هم هستند.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    6 0
    صهیونیست ها و هم تروریست ها 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و غرب و برخی کشورهای عربی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی و ترور می زنند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 0
    شهادت 5 مستشار نظامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق به هیچ عنوان پذیرفته نیست سپاه باید از صهیونیست ها انتقام بگیرد.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    7 0
    تصاویر ۵ مستشار سپاه پاسداران که در حمله اسرائیل به شهادت رسیدند سپاه پاسداران جنایات رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    9 1
    سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است. شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است.
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    13 0
    اسرائیل جنایتکار به کدام قانون و مجوز از سال 2011 تاکنون به سوریه و هم لنبان حمله و تجاوز می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    15 0
    دولت آمریکا شریک جرم صهیونیست هاست . ارتش آمریکا شریک جرم صهیونیست هاست. دولت آمریکا شریک جرم تروریست هاست . ارتش آمریکا شریک جرم تروریست هاست.
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 0
    سازمان ملل خیانتکار شریک آمریکا در جنایات سوریه است. سازمان ملل خیانتکار شریک ترکیه در جنایات سوریه است سازمان ملل خیانتکار شریک اسرائیل در جنایات سوریه است.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    9 0
    و ما هم بارها به سران آمریکا و هم کشورهای اروپایی هشدار دادیم نیروهای آمریکایی و هم نیروهای کشورهای اروپایی حق حضور در دریای ندارند.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    13 0
    اسرائیل جنایتکار به زودی پاسخ جنایاتش را می‌گیرد
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 0
    حمله آمریکا جنایتکار به یمن، اجرای قانون جنگل بود. حمله اسرائیل جنایتکار به سوریه، اجرای قانون جنگل بود.
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    10 0
    و ما هم بارها به سران آمریکا و هم کشورهای اروپایی هشدار دادیم نیروهای آمریکایی و هم نیروهای کشورهای اروپایی حق حضور در دریای سرخ و عمان را ندارند.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    10 0
    می‌دانیم که اگر حمایت آمریکا جنایتکار از صهیونیست ها جنایتکار نبود، شاهد این حملات در سوریه، لنبان و غزه نبودیم.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    9 0
    حمله رژیم صهیونیستی جنایتکار به یک ساختمان مسکونی در دمشق، اجرای قانون جنگل بود. حمله اسرائیل جنایتکار بی‌پاسخ نخواهد ماند.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    8 0
    حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن یک شبکه یمنی گزارش داد آمریکا و انگلیس در اقدامی جدید منطقه‌ای را در غرب یمن مورد حمله قرار داده‌اند.