مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
۰ نفر

گرچه سندی مبنی بر زمان دقیق ساخت این خانه در دست نیست اما شواهدی در ساختار خانه وجود دارد که این احتمال را مطرح می‌کند که ممکن است قدمت خانه به دوران زندیه باز گردد.

در قدیمی‌ترین سندی که در مورد خانه اردیبهشت عودلاجان تهران موجود است این خانه در دوران حکومت ناصرالدین شاه به نام “خانه میرزامحمد ناظر” ثبت شده است. بعدها این خانه به مدت ۷۰ سال در اختیار خاندان تهرانی قرار می‌گیرد. آخرین مالک خانه خانواده پیاب بودند که از سال ۱۳۳۶ تا ۱۳۸۴ ساکن این خانه بودند. پس از آن شهرداری منطقه ۱۲ تهران این خانه را خریداری می‌کند.

آقا موسی چه کسی بود؟

حدود ١٩٠ سال قبل، زمانی‌که تعداد با سوادان کشور بسیار اندک بود، محمد موسی با سواد بود و بین آشنایان قبل از سفر به مکه، به «میرزا موسی» مشهور بود. حاج محمد موسی به تجارت داخلی و خارجی اشتغال داشت و از روسیه تزاری نفت برای روشنایی وارد می‌نمود. وی در زمان خود، از تجار بزرگ تهران به‌شمار می‌آمد.

گرچه سندی مبنی بر زمان دقیق ساخت خانه در دست نیست اما شواهدی در ساختار خانه وجود دارد که این احتمال را مطرح می‌کند که ممکن است قدمت خانه به دوران زندیه باز گردد. البته در دوره‌های مختلف تاریخی تغییرات بسیاری در این خانه اعمال شده است. حتی این احتمال وجود دارد که خانه فعلی حاصل تقسیم یک عمارت بسیار بزرگ به چندین خانه باشد.

بازدید از این خانه رایگان است و میتوانید در زیر زمین این خانه که معماری ویژه ای دارد همراه خواندن کتاب چای و قهوه بنوشید و حتی به مطبخ خانه این خانه سفارش غذا بدهید.

آدرس: خیابان پامنار، کوچه خلیلی منفرد، کوچه آقا موسی، بن بست اول

کد خبر 826405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha