انگلیس قصد دارد برای آنچه مقابله موثرتر با حملات حوثی‌ها خوانده، سیستم پدافندی و موشکی خود را بهبود ببخشد.

موشک

به گزارش همشهری آنلاین الجزیره نوشت: ارتش بریتانیا اعلام کرد: قصد دارد ۴۰۵ میلیون پوند (۵۱۴ میلیون دلار) را برای ارتقای سیستم موشکی مورد استفاده برای مقابله با حملات پهپادهای حوثی در دریای سرخ هزینه کند.

وزارت دفاع بریتانیا امروز یکشنبه اعلام کرد: سامانه پدافند هوایی «سی وایپر» به موشک هایی مجهز خواهد شد که دارای نوع جدیدی از کلاهک و نرم افزار برای مقابله با تهدیدات موشکی بالستیک هستند. گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای گفت: «با بدتر شدن وضعیت خاورمیانه، سازگاری ما برای حفظ امنیت بریتانیا، متحدان و شرکای ما حیاتی است.»

وزیر دفاع بریتانیا افزود: «سی وایپر» در خط مقدم بوده است و سلاح منتخب نیروی دریایی در اولین سرنگونی یک تهدید هوایی در بیش از ۳۰ سال گذشته به شمار می‌رود. رابطه قوی و پایدار ما با صنعت بریتانیا تضمین کرده است که می‌توانیم آخرین قابلیت‌های فن‌آوری را در هر کجا که لازم است به کار ببریم و در عین حال از صدها شغل در سراسر کشور حمایت کنیم و رونق بریتانیا را تقویت کنیم.»

گفتنی است تلاش بریتانیا برای مقابله با حوثی‌ها درحالی است که این گروه شبه نظامی اعلام کرده تا زمانی که اسرائیل به حملات علیه مردم غزه ادامه می‌دهد مسیر دریایی را برای کشتی‌های این رژیم ناامن خواهد کرد.

کد خبر 826265
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    انگلیس اول دنده عقب رفتن به ناخدای ناوچه هاش یاد بده به هم نخورند