ویدئوی منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که در آن ته مانده‌های پیاز، سیب‌زمینی، گوجه، سبزی، تره‌بار و نخاله‌های ساختمانی در فاصله بسیار اندکی از آرامگاه داریوش در نقش رستم دپو شده است.

نقش رستم

به گزارش همشهری آنلاین، در چند روز گذشته تصاویری از «نقش رستم»، در شمال استان فارس قرار دارد پخش شده است که در آن ته مانده‌های پیاز، سیب‌زمینی، گوجه، سبزی، و نخاله‌های ساختمانی در فاصله بسیار اندکی از این بنای تاریخی ریخته شده است.

بوی تعفن و منظر زشت، شیرآبه پسماندها چه آسیبی به این آثار در دراز مدت خواهد زد؟ باید به حال این زباله‌ها فکر کرد چون وجود این پسماندها در مقابل بازدیدگنندگان مخصوصاً کسانی که از کشورهای دیگر می‌آیند تصویر خوبی را به وجود نمی‌آورد.پیش از این گفته شده بود که نقش رستم، از اماکن تاریخی استان هست که بعد از مجموعه تخت جمشید، آرامگاه حافظ و پاسارگاد بیشترین بازدیدکننده خارجی را به خود اختصاص داده است.

نقش رستم شیراز محوطه‌ای تاریخی در کوه‌های فارس است و کهن‌ترین بناها، آرامگاه‌ها، نقش برجسته‌ها و کتیبه‌های ایران باستان در آن قرار گرفته‌اند. در اطراف نقش رستم، مناطق تاریخی دیگری نیز قرار دارند که منبع تاریخی مهمی برای شناختن تاریخ و تمدن ایران در دوره پیش از میلاد و اوایل سال‌های میلادی به شمار می‌روند.

کد خبر 826065
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha