سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه صبح امروز رژیم صهیونیستی در حمله به منطقه مسکونی المزه دمشق را که به شهادت چهار تن از مستشاران نظامی‌ کشورمان و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، به شدت محکوم کرد.

ناصر كنعاني

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کُش صهیونیستی را، گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

کنعانی افزود: شایسته است دولتها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را بطور قاطع محکوم نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند.

کنعانی تصریح نمود: ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی، به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته میان این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت و جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه برای روح بلند این شهیدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروریسم علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده های گرانقدر آنان صبر و شکیبائی مسئلت نمود.

کد خبر 826040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • Borzoo NO ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    38 1
    ببینیم و تعریف کنیم
    • امیر IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      24 33
      یه سوال ما که ادلب سوریه رو با موشک زدیم که برد موشک ها رو رژیم صهیونیستی بفهمانیم و پیام ترس و وحشت به اسرائیل برسونیم چرا نترسیدن؟!
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      1 6
      سگ هار رو هرکاری کنی پاچتو میگیره. فقط باید به چارمیخ بکشی که دیگه واق واق نکنه و پاچه نگیره. رژیم جعلی صهیونیستی که شبانه روز درحال کودک کشی در غزه و خان یونس هست برای فرار از باتلاق طوفان الاقصی به هر دست آویزی چنگ میزنه, بلکه یه راه فراری از این مخمصه براش جور شه. ولی هرچیزی سگ تر میشه بیشتر گند میزنه. و قطعا این آغاز پایان نتانیاهوی احمق و رژیم جعلی صهیونیستی است.
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    45 27
    تجاوز هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به خاک سوریه ازسال 2011 تاکنون جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است و هم ناقض قوانین بین الملل است ولی متاسفانه سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم صهیونیستی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟ و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      30 59
      هر روز این حرفها رو تکرار نکن
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    50 19
    حملات جدید رژیم صهیونیستی به ۲ فرودگاه سوریه فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، خیانت و سکوت ارتش سوریه بوده است. حملات جدید رژیم صهیونیستی به ۲ فرودگاه سوریه فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی، خیانت و سکوت دولت ناتوان و عاجز سوریه بوده است.
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    39 23
    صهیونیست ها 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و غرب و برخی کشورهای عربی و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی و ترور می زنند.
  • US ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    36 52
    آقای سخنگو مثل اینکه کاری جز تهدید کردن ندارد یک روز آمریکا را تهدید می کند روز دیگر انگلیس را روز دیگر عمارت را این شد اوضاع مردم
    • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      26 21
      تو خوبی آمریکا که اگر آدم نکشه روزش روز نمیشه جدیدا هم کودک کشی بهش اضافه شده مزدور جان آمریکا بایدن قربونت بره
  • هامون IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    27 22
    تاتنور داغه بزنید باموشکهای بالستیک ضربتی...وقت رانتلفیددیگه بعدش نمیشه.....بزنید که فردا دیره
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    26 1
    کنعانی: به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم/ و باز هم شعار
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    27 16
    شهادت 5 مستشار نظامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق به هیچ عنوان پذیرفته نیست سپاه باید از صهیونیست ها انتقام بگیرد.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    16 1
    جنگنده‌های اسرائيل آمدند بالای دمشق و مقر سپاه پاسداران را در چند کیلومتری کاخ اسد زدند و رفتند. پدافند هوایی سوریه، نشست و پرپرشدن فرماندهان سپاه را تماشا کرد و هیچ واکنشی به این حمله نشان نداد.
    • فرزاد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      31 26
      بهتر نیست یه تصمیم اساسی گرفته بشه و فقط از مرزهای خودمون و کشور خودمون دفاع کنیم و کاری به هیچ کشوری نداشته باشیم و منافع مردم خودمون فقط مهم باشه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    17 1
    اگه مجازات سخت می دادید که هر روز حمله های اسرائیل تکرار نمی شد. اسرائیل هم می داند که انتقام سخت فقط یه حرف هست و اتفاقی نمی افتد.
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    20 9
    سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است. شورای امنیت سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است. شورای حقوق بشر سازمان ملل خیانتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است.
    • US ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      12 25
      شما خسته نمیشه هر روز این حرف رو تکرار میکنی؟ از رو هم که نمیری …
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    21 15
    تصاویر ۵ مستشار سپاه پاسداران که در حمله اسرائیل به شهادت رسیدند سپاه پاسداران جنایات رژیم صهیونیستی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    32 11
    آمریکا و انگلیس با کدام قانون و مجوز به عراق و لیبی در سال 2003 تجاوز و حمله کرده اند و تاکنون بیش از 999 هزار نفر مردم مظلوم بی دفاع و بی گناه عراق و لیبی را قتل عام کرده اند.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    23 10
    آمریکا، غرب و ناتو با کدام قانون و مجوز به افغانستان تجاوز و حمله کرده اند و در این مدت 21 سال بیش از 999 هزار نفر مردم مظلوم بی دفاع و بی گناه افغانستان را قتل عام کرده اند.
  • 695 IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    19 8
    اسرائیل به کدام قانون و مجوز از سال 2011 تاکنون به سوریه و هم لنبان حمله و تجاوز می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    16 11
    اسرائیل نباید بر غزه پیروز شود
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    17 12
    چرا باید سران صهیونیستی در امان باشند ولی دلیر مردان اسلام اینگونه شهید میشوند باید دنیا را برای سران کفر ناامن کرد تا دیگه از این غلطها نکنند. باید مجاهدان اسلام سران کفر را هدف قراردهند نباید این جانیان راحت تردد کنند.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    15 8
    جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل فوری اقدام کند رژیم نژادپرست اسرائیل در روز شنبه ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ تهاجم وحشیانه‌ای را آغاز کرد و محله‌ای غیرنظامی در دمشق را هدف قرار داد که این اقدام غیرانسانی منجر به تخریب کامل یک ساختمان مسکونی، خسارت به ساختمان‌های مجاور آن و کشته و زخمی شدن شماری غیرنظامی شد. سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که برای توقف این جنایات و کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان بی گناه و اموال غیرنظامیان که صلح و امنیت منطقه و بین المللی را مختل و اصول منشور سازمان ملل متحد و اهداف این نهاد را نقض می‌کند، اقدام فوری انجام دهد. این تجاوز تنها عزم سوریه را برای ایستادگی در برابر این طرح‌های ضد بشری صهیونیستی و رویکرد نسل کشی و پاکسازی قومی (رژیم) اسرائیل در همه ابعاد و پیامدهای آن بدون توجه به قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی افزایش می‌دهد. که رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در محله «المزه» در دمشق را هدف قرار داده است.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    15 8
    درود بر سپاه پاسداران رشید و دلاور این فرزندان سرافراز و راستین ملت شریف و یکتاپرست و آزاده! واقعا مجازات تروریست‌ها بسیار خبری خوشایند بود. از فرزندان سرافراز کشور سربلندمان تقدیر و تشکر می‌کنیم. خداوند یار و یاورتان.
  • US ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 16
    اسرائیل یک انگل هستش این انگل‌ها فقط با بمب اتم منقرض میشن نه با ارزن
    • دوست خاله خرسه IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      4 4
      مگس را باید با مگس کش کشت نه با پتک 10 کیلویی !!!
  • US ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    2 13
    بقول رئیسی اسرائیل مگس است بر بال سیمرغ...
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 9
    لطفاً نگین چرا اسرائیل از پاسخ قبلی نترسید. اسرائیل در حال نابودیه بنابراین برای فرار از نابودی باید دست و پا بزنه.
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 9
    حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها موجب ناامنی منطقه شده است حمایت آمریکا و انگلیس از صهیونیست‌ها موجب ناامنی منطقه شده است.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    3 4
    نیروهای ما در سوریه راحت لو میرن اونجا منافق و جاسوی پر هست مخصوصا بین نظامی هاشون اینو کسانی که سوریه رفتن میگن
    • حمیدرضا NL ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      4 1
      ان هم با دوستانی چون روسیه و سوریه اینها میخواهند ایران را وارد جنگ کنند و بعد به بهانه جنگ و حمله موشکی ایران به اسراییل غرب به بهانه حمایت از تروریسم به ایران حمله کنند .انشاالله سیاستمداران ما از دام اینها باخبرند
  • فرانک IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    سریعا به ترور مستشاران عزیزمان رسیدگی کنید نذارید خون این مظلومان با غیرت زیر پا له بشه
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    اسرائیل به زودی پاسخ جنایاتش را می‌گیرد
  • US ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    جواب حمله پاکستان را اقتدارانه دادید خخخجو