شهردار تهران درباره صدور پروانه ساختمانی در تهران گفت: در صدور پروانه به ۱۲ هزار فقره نزدیک شده و امیدواریم به ۲۰ هزار فقره برسیم. این صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است. اگر این کار را نکنیم خانه‌های فرسوده بر سر مردم آوار می شود و یعنی مردم را با دست خود به قتلگاه فرستاده ایم.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار تهران در حاشیه آیین افتتاحیه پل مکانیزه B۹ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پل مکانیزه B۹ هوشمند است و وقت سرما، استفاده از محلول‌های ضدیخ و پمپاژ آن روی پل زمینه یخ‌زدگی را از بین می‌برد، گفت: این منطقه برف‌گیر است و بیشترین بارش را تقریبا دارد. بنابراین این طرح آغاز یک راه شد و پل بعدی به صورت گرمایش از کف اجرایی می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه روز گذشته روز هوای پاک بوده است، تصریح کرد: ۲۳ دستگاه در شهر در اجرای قانون هوای پاک مسئولیت دارند و شهرداری یکی از این دستگاه‌هاست. در این راستا چند اتفاق بزرگ دنبال شده که یک مورد از آن برقی‌سازی است و در قرارداد با شرکت‌های داخلی و خارجی عملا تهران به سمت برقی شدن می‌رود که آرزوی دیرینه‌ای بوده است.

او ادامه داد: از سال قبل اصلاح تقاطع های شهر و کاهش ترددهای بیش از حد آغاز شد و از ۹۸ اصلاح تقاطع، تعدادی انجام شد و تا پایان امسال چند پروژه دیگر افتتاح می‌شود. با این روش روزانه یک میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف می‌شود و راه مردم نیز ۷۳۰ کیلومتر نزدیک‌تر می‌شود.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه امسال دو هزار هکتار گیاه مثمر در تهران کاشته شده است، افزود: در راستای ایجاد هوای پاک و کاهش تردد، بخشی از خدمات ما هوشمندسازی خواهد شد که در دهه فجر تعدادی از آن را افتتاح می‌کنیم.

سفر دوباره به چین

زاکانی با اعلام اینکه در حوزه پسماند نیز دو هفته پیش یک کارخانه افتتاح کردیم که انتقال برداشت پسماند را افزایش می دهد، گفت: ما به وظایف خود عمل کرده ایم اما همچنان در روزهای آلوده شرمنده مردم می‌شویم بنابراین باید به دستگاه‌های دیگر کمک کنیم به وظایف خود عمل کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه این هفته سفر دوم ما به چین برای عقد قراردادها انجام می‌شود، گفت: در سفر اول تامین مالی صورت گرفت و این هفته قراردادها منعقد می‌شود و نیمه سال آینده آثار این قراردادها را خواهید دید.

او در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل افزایش صدور پروانه در تهران با وجود کاهش این آمار در دیگر شهرها با بیان اینکه در تهران طرح جامع و تفصیلی وجود دارد، گفت: ۹۳۰ هزار قطعه بر اساس طرح جامع موجود است و اگر سالیانه ۲۰ هزار پروانه صادر شود هر ۴۶ سال یکبار تهران ساخته خواهد شد.

افزایش صدور پروانه افتخار ماست

زاکامی توضیح داد: عمر ساختمان‌های تهران ۴۵ سال است و ما دنبال صنعتی‌سازی و افزایش عمر ساختمان‌ها به ۱۰۰سال هستیم. در صدور پروانه به ۱۲ هزار فقره نزدیک شده و امیدواریم به ۲۰ هزار فقره برسیم. این صدور پروانه با تراکم‌فروشی متفاوت است. اگر این کار را نکنیم خانه‌های فرسوده بر سر مردم آوار می شود و یعنی مردم را با دست خود به قتلگاه فرستاده ایم. اگر صدور پروانه افزایش یافته این افتخار ماست.

کد خبر 825958

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha