سخنگوی جنبش انصارالله با تأکید بر موضع یمن در ادامه عملیات‌های آن در دریای سرخ ضد رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوزات این رژیم علیه غزه اعلام کرد: هدف آمریکا نگهبانی از اسرائیل است نه جهان و ما به موضع خود در پاسخگویی به هر تجاوزی پایبندیم.

محمد عبدالسلام

به گزارش همشهری‌آنلاین، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در سخنانی، تجاوزات آمریکا علیه مواضع یمن را غیرقابل توجیه خوانده بر ادامه پاسخگویی یمن به این تجاوزات تأکید کرد.

آمریکا به‌دنبال نگهبانی از اسرائیل است نه جهان

عبدالسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت، نیروهای مسلح یمن فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که به‌سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند هدف قرار می‌دهند اما ورود آمریکا به این خط موجب تشدید تنش‌ها شده است و حملات آمریکا غیرموجه است.

سخنگوی انصارالله در ادامه گفت، موضع آمریکا در این زمینه نگهبانی از اسرائیل است نه جهان. حملاتی که آمریکا انجام می‌دهد نقض آشکار حاکمیت یمن و تجاوزی خطرناک به کشور ماست، کاری که ابتدا مردم یمن انجام دادند هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی بود که به‌سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کردند. عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در راستای همبستگی با ملت فلسطین انجام می‌شود که از بیش از 3 ماه قبل در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه قرار دارند.

به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهیم

وی تصریح کرد: انصارالله به‌دنبال تشدید تنش‌ها نیست. ما یک سری قواعد درگیری وضع کرده‌ایم که در آن حتی یک قطره خون هم ریخته نشد و خسارات مادی زیادی هم به وجود نیامد. این قواعد صرفاً با هدف تحت فشار قرار دادن اسرائیل بود نه فشار بر کشورهای جهان. یمن همچنین بر پاسخگویی به تجاوزات دشمن و پایبندی به موضع خود در ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تأکید دارد و این وضعیت تا زمان توقف حملات آمریکا (علیه یمن) و نیز تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه خواهد داشت.

تصمیم یمن برای حمایت از مردم فلسطین تصمیمی مستقل است

محمد عبدالسلام در ادامه به روابط یمن و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفت: ما انکار نمی‌کنیم که با جمهوری اسلامی ایران رابطه داریم و از تجربیات این کشور در زمینه ساخت و زیرساخت‌های نظامی، دریایی، هوایی و ... استفاده کرده‌ایم اما تصمیمی که یمن برای حمایت از مردم فلسطین اتخاذ کرده یک تصمیم مستقل بود. این تصمیم بعد از فشارهای زیاد مردمی، نه‌تنها در یمن بلکه کل مردم منطقه، گرفته شد؛ مردمی که از دولت‌ها و سران منطقه خواسته بودند در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی در غزه و قتل‌عام مردم فلسطین، موضع جدی بگیرند.

تا زمانی که عربستان و امارات از حملات آمریکا حمایت نکنند اقدامی ضد آنها انجام نمی‌دهیم

این مسئول جنبش انصارالله یمن ابراز کرد: موضع ما در پاسخگویی به تجاوزات دشمن ثابت است و ما موضع‌گیری برخی کشورها را که خواستار ثبات در منطقه هستند و تنش‌زایی را محکوم می‌کنند، مثبت می‌دانیم و یمن نیز از کشورهایی است که از عدم گسترش دامنه جنگ حمایت می‌کند. تا زمانی که عربستان و امارات هم به این اصل پایبند باشند، خارج از دایره جنگ خواهند بود و تا زمانی که در حملات آمریکا علیه یمن شرکت و یا از این حملات حمایت نکنند ما نیز اقدامی ضد آنها انجام نمی‌دهیم.

محمد عبدالسلام تصریح کرد: از عربستان و امارات می‌خواهیم که موضعشان را در راستای رد نظامی‌سازی دریای سرخ و یا عدم حضور نیروهای نظامی در منطقه تنظیم کنند. دیدیم که کشورهای حوزه دریای سرخ نیز هیچ یک در ائتلاف آمریکا شرکت نکردند. این ائتلاف را غرب وارد منطقه ما کرده است و بنابراین ما بر این باوریم که این ائتلاف تهدیدی است برای همه کشورهای منطقه و عربستان و امارات و... نیز از جمله همین کشورها هستند.

یمن به موضع خود در حمایت از امنیت و ثبات منطقه پایبند است

وی تأکید کرد: انصارالله به موضع خود در حمایت از امنیت و ثبات منطقه پایبند است و ما تنها پاسخ تجاوزات آمریکا و انگلیس را خواهیم داد. درباره مشارکت بحرین در ائتلاف آمریکا نیز باید بگوییم که ما معتقدیم بحرین به‌عنوان یک رژیم یا یک شرکت‌کننده در این ائتلاف نقش مهمی ندارد و اگر قرار باشد پاسخی به آن بدهیم، تنها پایگاه‌های آمریکا در بحرین هستند که هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی انصارالله در پایان سخنان خود به آتش‌بسی که میان یمن و عربستان برقرار شده است، اشاره و اعلام کرد: این آتش‌بس همچنان ادامه دارد و ما روابط مثبتی با مقامات سعودی داریم. آتش‌بس میان یمن و عربستان دائمی و مستمر است و ما به تلاش‌هایمان در این راستا ادامه خواهیم داد.

کد خبر 825890
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 38
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • ع ا ز CA ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    82 43
    واقعآ باید به غیرت دینی و سیاسی یمن و مقاومت یمنیها درود بیکران فرستاد یمنیها به دنیا ثابت کردن که از غیرت بالای بر خوردار هستند درود بر مقاومت با غیرت دینی و سیاسی که از هیچ دولتی میترسند .
    • ناشناس IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
      21 15
      من واقعا موندم فاز این منفی بده ها یا دیسلایک کننده ها چیه باور کنید گاهی فکر میکنم یکنفر با صد تا آیدی میاد دیسلایک میکنه وگرنه هر عقل سلیم و وجدان بیدار و آزادی خواه و کلا هر آدمی که بویی از انسانیت برده و شرف و شعور داره همسو با جنایتکاران و سارقان نفت و قاتلان کودکان معصوم و مردمان بیگناه نیست مگه اینکه یه تخته ش چنین فردی کم باشه و قاطی داشته باشه ....
    • پرویزی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      12 6
      شکی نیست‌ اسرائیل رفتنی است. یکباردیگرتمام کفردرمقابل تمام اسلام قرارگرفته است.تمام حارسان غیبی ومددرسانی عینی الهی پادررکاب رهوارخویش عزم نابودی کفرکرده اند. خدایاورخالصان خویش است وچه مردمانی ازمحورمقاومت خالصتر؟
  • م خ IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    یمنی ها واقعا مرد هستند درود به شرفتان . ننگ بر حکام عرب ترسو و بزدل
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    72 28
    کشورها امارات عربستان بحرین بخصوص ترکیه وحتی مصر واردن کاملا حامی رژیم جعلی هستند و در تمامی کشتارهای مردم بی دفاع فلسطین نقش دارند وآمریکا انگلیس وغیره از این کشورها ساپورت میشوند در غیر اینصورت هیچکدام ازاینها بدون پشتوانه این کشورهای بیشرف و خائن هیچ غلطی نمی تواستند این همه ظلم به مردم منطقه بکنند .
  • جواد احمدی از زنجان IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    24 7
    ان شاءالله. درود بر رز مندگان یمن . احسنت بر شما دلاوران شجاع
  • محمد عظیمی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    18 8
    خدا یار و یا رتان باد.شما ملت و ارتش یمن مردان واقعی اسلام عزیز و به معنی واقعی جندالله هستید.
  • ناصرالدین،رزمنده IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    18 7
    انصارالله،،،،واقعا دستان گرم،درود برشرفتان،،ننگ برخود فروختگان عربی بی غیرت ،،اردوغان وبن سل بی شرف ترین ها،
  • عامر IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    17 7
    اسراییل افولش نزدیک است
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    15 10
    کشورهای منطقه باید آمریکارا از منطقه بیرون کنند،مرگ بر سران امریکاوانگلیس کثیف
  • اسماعیل IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 8
    ایران برای امارات وعربستان کاری انجام بده ۲۰تا موشک خیبر شکن روانه کنه دیگه غلط نکنن زیر خواب دیگران نشوند گاوهای شیر ده باید شیرشان خشکیده شود مرگ بر ال سعود رحمت به روح پاک امام خمینی رحمت الله (ع)که این کثافتها را از نطفه میشناخت
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 6
    باید با یمن همکاری کرد و ائتلافی در مقابل آن ائتلاف هر چه سریعتر تشکیل شود. دور نایستیم و نظاره گر باشیم. ما که از حکام دست نشانده نیستیم.
  • ابراهیم IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    10 5
    دمت گرم. ... تو سر عربستان بحرین و امارات
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 5
    درود بر غیور مردان یمن واقعا مرحبا...حکام کشورهای عربی ترسو بزدل هستند ولی احسنت به مردان یمن چندسال زیربمباران شدیدبودنداتحادهمبستگی خودراحفظ کردند❤️❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    15 6
    زنده باد مردان دلیر یمنی دست قهرمان مقاومت را می بوسم‌
  • علی احمدپور IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 7
    زنده باد انصارالله من شخصا حاضر در کنار یمنی ها باشم با جان و دل۰ از طرفی دلم خونه از یه سری مسئولین دزد که کل مسائل را زیر سوال بردن فقط موندم چرا گوش اینا بریده نمیشه
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    11 9
    مرگبرآمریکاه مرگبرآمریکاه مرگبرآمریکاه مرگ بروطن فروش مرگ براسرایل مرگ براسرایل مرگ
  • اسد IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    12 8
    عالی‌اگرعربستان‌سربلندکرد‌بزنید‌برج‌خلیفه‌را‌بیاورید‌پایین
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    10 3
    زنده بادانصارالله یمن. واقعا دست مریزاد چقدرشماها باهوش و مومن واقعی هستید. واقعا به خاطرخداکارمی کنیدنه نگاه این واون وعزوچز این واون
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 3
    درد و بلای یمنی های باغیرت بخوره تو سر بقیه عرب های تنبل و جی ه خوار
  • اس ام ا IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 9
    ای جانم جانم که واقعآثابت کردین که انصارالایمن یک کشورمقتدری است میزندتوی دهن آمریکا و انگلیس و اسرائیل خونخوار
  • تبریزی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    7 6
    یشانی تمام مبارزان یمنی را می بوسم ،درود بر غیرت دینی شما یاشاسین مردم سلحشور یمن
  • جعفر ولی از ابهر US ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 3
    جانم فدای رهبر یمن مردم مسلمانان باعزت شرف درود میفرستم تو جهانیان مسلمان ثابت کردید مسلمان واقعی شما عزیزان هستید این عربها اسمشون مسلمان فقط پول میشناسن امریکا تو کاسه شون نون بریز
  • ناشناس IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    9 5
    حالم از این اردوغان بهم می خوره پیر خرفت هر جا آب. و گلالود میبینه یه کاری به نفع خودش انجام میده کثافت.
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    9 5
    من واقعن مجاهدین یمن را ستایش میکنم درود بر مردان مرد و یاوران مهدی موعود و لعنت بر عربهای نامرد و بی غیرت امریکا پرست
    • ایران وایرانی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      به نظرم شما یه موضوع از یه سایت دیگه خوندی. اشتباهی داری اینجا کامنت میزارید. اگر اردوغان هرجا به نفعشه،... پس یعنی یک سیاستمدار کار کشته.
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    8 4
    مرد عمل احسن به شما
  • محمد علی کرمی IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    10 4
    مرگ بر امریکا ونوکرانش درود بر جمهوری اسلامی ایران
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    11 5
    درود خدا بر مردم یمن
  • احمدانصاری IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 2
    کدوم آتش بس دیشب عربستان دوباره باتوپخانه به جنوب یمن حمله کرده زیرآتش توپخانه قرارداده توبه گرگ مرگه فقط آرامکورابزنیدتادل کل ملت خوش باشه آرامکوباعث میشه چین واردفازجنگ کنه که زیادجالب نیست چون بزرگترین مشتری عربستان چین هست ولی دیگه ... نمیکنه به یمن حمله کنه
  • حسین شرافت IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    6 4
    هواپیماهای جنگی امارات در حمله ب غزه دوشا دوش اسراعیل شرکت می کنند امارات علنی اعلام کرد که خواستار نابودی حماس است بن ضایع ابلیس از نتانیاهو پست تر و حیوان تراست امت اسلام نبایس این رفتاره خبیثانه دولت امارات را بی پاسخ بگذارند اگر دولت های خفت پیشه و شیطان صفت عرب از جنایات وحشیانه اسراعیل حمایت نمیکردند امروز غزه مظلوم و مقتدر ب این حال و روز نمی افتاد و زنان و کودکان غزه هر شبانه روز قتل عام نمی شدند ،
  • پرویزی IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 6
    شکی نیست‌ اسرائیل رفتنی است. یکباردیگرتمام کفردرمقابل تمام اسلام قرارگرفته است.تمام حاسان غیبی ومددرسانی عینی الهی پادررکاب رهوارخویش عزم نابودی کفرکرده اند.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    4 3
    درسته هدف آمریکا ، نگهبانی از رژیم صهیونیستی جنایتکار است،وگرنه به فکر کسی دیگ نیست آمریکا
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    3 6
    چقدر زیبا بود که اگه جنگ هرگز وجود نداشت بزن بکش تا کی انشاالله بخیر بگذارد
  • افراسیاب IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    1 0
    صهیو نیستها خوب فهمیده اند که در باتلاق غزه گرفتار شده اند ودست وپا می زنند.وآمریکا برای نجات اسراییل در منطقه به کشور های منطقه زور گویی می کند.اما امریکا ودولتهای مزدور وترسوی عربی بداند که ملتهای آزاده و بیدار دنیا پشتیبان وحامی ملت فلسطین هستند. درود بر انصارالله وملت غیور یمن .
  • پیمان IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    درود بر غیرت رزمندگان و ملت شریف یمن،خداوند پشت و پناهیان باد.
  • رسول شعبانی ماسوله IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    سلام درود بی کران به ملت یمن وعده‌های آیت‌الله بهجت رو عزیزان در کتاب ایشان بخوانید ایشاالله
  • دوست دار وطن IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
    0 0
    دورود بر رزمندگان و مردم با غیرت یمن و مرگ بر همه ی ظالمان دنیا بخصوص امریکا، انگلیس و اسرائیل جنایتکار ان شاءالله بزودی نابودی ظالمان در سراسر عالم و ظهور مولایمان مهدی (عج) ان شاءالله