شهردار تهران با اشاره به طرحی در گلزار شهدای بهشت زهرا، گفت: تا سال آینده کل گلزار شهدا از نظر پوشش سقفی، مناسب سازی سطح، نور و … اصلاح می‌شود و گلزاری که ۳۴ هزار شهید دارد به یک قطب و امکان گسترده برای زائرین باشد.

زاكاني شهردار تهران

به گزارش خبرنگار همشهری؛ علیرضا زاکانی در آیین بهره‌برداری از پل مکانیزه B۹ که همزمان با یکی دیگر از پویش های امید و افتخار برگزار شد، گفت: بزرگراه یادگار امام و بزرگراه شهید بروجردی و سایر پروژه‌ها همگی در حال اجراست، بودجه امسال ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بخش فنی و عمرانی بود که متمم بودجه که امروز تقدیم شوراست، ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است. یعنی فقط در بخش فنی و عمرانی اعتبار ما از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، به ۸ هزار و ۵۰۰ میلرارد تومان رسید که یک رشد فوق العاده بالا نسبت به اصل بودجه داشت.

زاکانی با اشاره به آسفالت ریزی در معابر تهران توضیح داد: میانگین آسفالت ریزی در سال‌های گذشته ۵۰۳ هزار تن بوده است یعنی هر ۳۵ سال یکبار شهر ما آسفالت می‌شد اما امروز یک میلیون و ۴۸۰ تن آسفالت ریختیم که تا دو ماه دیگر به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن می‌رسد.

شهردار تهران افزود: از یکسال ونیم پیش دنبال کردیم که دو کارخانه بزرگ که آلایندگی نداشته باشد را راه اندازی کنیم، کارخانه‌هایی که به اندازه یک اتوبوس آلایندگی دارد. از ۵ کارخانه دیگر که داشتیم ۴ کارخانه را بازسازی کردیم و یکی که از دهه ۶۰ کار نمی‌کرد را از مدار خارج کردیم.

او با بیان اینکه سال گذشته تمام معابر را رصد کردیم، یک نقشه راه درآوردیم و نقشه معابر مطابق با هر محله و ناحیه درآمد، ادامه داد: درحال حاضر یک سوم آسفالت را در معابر بزرگ و دو سوم در معابر کوچک میریزیم، امروز که باهم صحبت میکنیم ۱۰۰ درصد پروژه را انجام دادیم و ۲۰ هزار تن باقی مانده تا به هدفگذاری که کردیم را برسیم و تا پایان سال از آن عبور می‌کنیم، همین اتفاق باید سال آینده هم رقم بخورد.

زاکانی تصریح کرد: برای سال آینده مشخص است که کدام معابر باید آسفالت شود، آسفالت را با کیفیت تولید می‌کنیم و مشخص می کنیم کجا ریخته شود درواقع برای تمام برنامه های شهر این برنامه ریزی را داریم.

وی با اشاره به افتتاح پل مکانیزه b۹، گفت: نام این پروژه به نام شهید مزین خواهد شد و هیچ معبری در تهران نیست که نام شهید را نداشته باشد.

شهردار تهران با اشاره به طرحی در گلزار شهدای بهشت زهرا، گفت: تا سال آینده کل گلزار شهدای بهشت زهرا به شرایطی تبدیل می شود که از نظر پوشش سقفی، مناسب سازی سطح، نور و … اصلاح شود و گلزاری که ۳۴ هزار شهید دارد به یک قطب و امکان گسترده برای زائرین باشد.

کد خبر 825852
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی استقلالی IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    2 0
    دمت گرم ، اونقدر وعده شنیدیم که خدایییش تا با چشم خودم نمیدیدم باور نمیکردم اما از حق نباید گذشت که چند ماهه بکوب توی محلات تهران آسفالت تراشی و ایجاد روکش جدید میبینم ، خدا قوت و سپاس
    • Me.s IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      2 0
      دقیقا. واقعا خدا قوت داره. این جور که مشخصه حتما وعده های حمل و نقل هم محقق می کنن. هم در بحث ناوگان مترو و اتوبوس هم توسعه خطوط. در بحث برقی سازی ناوگان هم خوب دارن عمل میشه