یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تأکید کرد که کشورش دنبال جنگ با ایران یا یمنی‌ها نیست.

وزارت دفاع امریکا - پنتاگون

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران) در یک نشست خبری تأکید کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با انصارالله یمن نیست.

سخنگوی پنتاگون گفت: «دنبال درگیری با ایران یا حوثی‌ها (اعضای انصارالله) نیستیم و هدف ما تضمین امنیت تردد دریایی است.»

ساعتی قبل‌تر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا علی‌رغم اعتراف به ناکارآمد بودن حملات کشورش علیه انصارالله یمن گفت که این حملات ادامه خواهد یافت.

یک خبرنگار از بایدن پرسید: «آیا حملات علیه حوثی‌ها در یمن کارآمدند؟»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ گفت: «وقتی شما می‌گویید که آنها کارآمدند [این سوال پیش می‌آید] که آیا آنها حوثی‌ها را متوقف می‌کنند؟ خیر! اما آیا ادامه خواهند یافت؟ بله.»

آمریکا و انگلیس بامداد پنجشنبه چهارمین دور حملات خود علیه مواضع انصارالله یمن را انجام دادند. چند شهر و مناطق مختلف یمن مورد حمله ناوهای جنگی نیروی دریایی آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

شبکه «المسیره» درباره جزئیات این عملیات گزارش داد که حملات آمریکایی-انگلیسی از استان‌های الحدیده و ذمار آغاز شده و سپس به استان‌های صعده، تعز و البیضاء گسترش یافت.

پیش از آن سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که نیروی دریایی این کشور، با تعدادی موشک به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله و آن را مورد اصابت دقیق قرار داد.

این حملات از هفته گذشته آغاز شده‌اند. آمریکا در نخستین روز حمله که بامداد جمعه هفته گذشته اتفاق افتاد مدعی شده بود سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن را هدف قرار داده است.

بلافاصله بعد از آن حمله، نیروهای انصارالله یمن خبر دادند که در حال شلیک موشک‌های بالیستیک به سمت مواضع دشمن در آب‌ها هستند.

گروههای فلسطینی از جمله حماس، جهاد اسلامی فلسطین و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین این حملات را محکوم کرده‌اند.

کد خبر 825616
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    6 5
    فقط دنبال دردسر برای ایران هستند خدا جوابشان دهد.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    5 6
    دولت پاکستان جنایتکار و هم ارتش پاکستان جنایتکار هر دو مدت ها با دریافت پول از برخی کشورهای عربی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار و به سرکردگی آمریکا جنایتکار از تروریست ها ضد علیه سپاه و هم سایر نیروهای نظامیان در استان سیستان و بلوچستان استفاده می کنند.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      7 3
      داداش من منصف باش . پاکستان سالها حافظ منافع ایران بود . پاکستان بیشترین دوستی رو با ایران داشته بعد از انقلاب نسبت به اعراب و ترکیه. هیچ وقت دخالتی تو امور ایران نکرده. جیش العدل مخل اسایش اونا هم هستن. ما باید بپذیریم. و سریع این خطامون رو جبران کنیم. اگر قصد نابودی تروریست های تجزیه طلبه باید یه قرارداد اصولی با پاکستان ببندیم. این راه نیست. چاهه
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 2
      فکر میکردید پاکستان هم مثل سوریه وعراق ه
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    11 3
    حالا که امریکا میگه قصد درگیری با ایران نداره از فرصت برای رفع مشکلات استفاده کنیم . داریم کل اعتبارمون رو با حمایت از حوثیها به باد میدیم.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    3 5
    آمریکا چند؟
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      4 2
      دلار صد و پنجاه. قیمت تو هم صفر دلار. چون سود نداری. راستی ناهار شام چی میخوری اینطوری تو هوایی؟؟؟ بگو ما هم مصرف کنیم بی خیال شیم!
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      2 3
      وقتی پول نفت خودتان رو بدون اجازه همین امریکا نمی تونید نقدش کنید بهش ميگن کدخدا
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    2 3
    یمن و غیره بهتره داخل انگلیس و امریکا خرابکاری و تلفات و انفجار کنند وگرنه با هم و بدون اطلاع مردم امریکا و انگلیس با جنگنده مثل غزه یمن را شخم می‌زنند و نابود می‌شوند
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
      6 2
      انگلیس و امریکا بهترین کشورهای جهانند. برای همین مسئولین دارن تمام تلاششون رو می کنن فرزندانشون برن اونور.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    3 2
    از ورزش سنتی امریکا که فوتبال امریکایی هست شیوه برقراری امنیتشون معلومه بکش تا کشته نشی! توهم امریکایی