حریف دوم تیم ملی در جام ملت‌ها، حریف ناشناخته‌ای نیست. این تیم مدتی قبل در تهران مقابل تیم ایران به میدان رفته و نخستین بازی‌اش در جام ملت‌ها را هم با شکست پشت سر گذاشته است.

ایران - هنگ‌کنگ

به گزارش همشهری‌آنلاین، هنگ‌کنگ در نبرد با امارات نمایش خوبی نداشت و با نتیجه ۳بر یک شکست خورد، نتیجه‌ای که نشان داد آنها با فرم خوبی راهی جام ملت‌ها نشده‌اند و کار بسیار سختی برای رسیدن به دور بعدی این رقابت‌ها دارند. به‌نظر می‌رسد تیم امیر قلعه‌نویی در این بازی نیز برای برنده‌شدن ماموریت نسبتا ساده‌ای خواهد داشت.

بازگشت بعد از سال‌ها انتظار

تیم ملی هنگ‌کنگ در نخستین دوره‌های جام ملت‌ها حاضر بود اما برای سال‌ها از این رقابت‌ها دور شد. این تیم میزبان دوره اول جام نیز بود ولی به دوره دوم صعود نکرد. آنها در دوره‌های سوم و چهارم نیز در این مسابقات شرکت داشتند اما دیگر در این تورنمنت حاضر نشدند و امسال بعد از دهه‌ها انتظار به این رقابت برگشته‌اند. پس جام ملت‌ها برای این تیم اهمیت بسیار زیادی دارد و آنها برای لذت بردن از این تجربه هر کاری انجام خواهند داد. این تیم در دوره قبلی حتی به جام ملت‌های ۲۴ تیمی هم نرسید اما بالاخره این طلسم را شکست تا بخشی از این رقابت در دنیای فوتبال باشد. تیم ملی هنگ‌کنگ هرگز به جام‌جهانی نیز صعود نکرده است و در بالاترین سطح فوتبال بازی نکرده است.

فرم، ۵ شکست در ۷ بازی

تیم ملی هنگ‌کنگ در ۷ بازی اخیرش در جام ملت‌ها ۵ بار شکست خورده است. این تیم قبل از شکست مقابل امارات در شروع جام ملت‌ها، در یک نبرد دوستانه در بازی با عربستان و قبل از آن مقابل تاجیکستان بازنده شده بود. هنگ‌کنگ در تهران نیز با ۴ گل روبه‌روی ایران بازنده شد و حالا به‌نظر می‌رسد شاگردان قلعه‌نویی شناخت بسیار خوبی از این تیم دارند. هنگ‌کنگ در ۷ بازی اخیرش فقط موفق به شکست تیم ملی چین شده و در سایر بازی‌ها اصلا حرفی برای گفتن نداشته است.

ستاره‌های حریف

روی خط دروازه هنگ‌کنگ یاپ هونگ فای با ۸۹ بازی ملی، مهره مهم تیم ملی کشورش به‌حساب می‌آید، بازیکنی که در لیگ داخلی نیز به زمین مسابقه می‌رود. وونگ وای و جو یینگژی در خط هافبک نیز ۲ ستاره کلیدی دیگر این تیم هستند. آنها در خط حمله نیز روی مت اور و میشل اودربولوزر حساب باز می‌کنند. با این حال هنگ‌کنگ تیمی پرستاره نیست و بعید به‌نظر می‌رسد مقابل ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

سرمربی یک تیم کم‌امید

سرمربی نروژی تیم ملی هنگ‌کنگ، تجربه‌های عجیبی در تیم‌های ملی داشته است. این سرمربی در اینچئون کره‌جنوبی، تیم ملی کره‌شمالی، کارلسروهه آلمان و چند تیم دیگر کار کرده و حالا به یک سرزمین ناشناخته در دنیای فوتبال قدم گذاشته است. او انگیزه‌های زیادی دارد تا نام یارن اندرسون را در این رقابت به همه بشناساند.

کد خبر 825496
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha