پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

برف و کولاک شدید اخیر در اغلب استان‌های شمالی و غربی کشور بسیاری از روستاها را در محاصره برف قرار داده است.

محاصره در برف

به گزارش همشهری آنلاین، روستاهای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اصفهان و اردبیل گرفتار برف شده‌اند که اغلب روستاها بازگشایی شده و برق این مناطق نیز به وضعیت پایدار رسیده است. در استان کردستان ۴۸ روستا گرفتار برف بودند که به‌گفته مدیریت بحران این استان، در حال حاضر معابر تمامی این روستا بازگشایی شده است. سیروان بهرامی به همشهری می‌گوید: «با هماهنگی در حوزه مدیریت بحران استان کردستان و با همکاری تمامی دستگاه‌ها، تمامی روستاهای دیواندره بازگشایی شده‌اند. این روستاها در روزهای اخیر در محاصره برف قرار گرفته و حتی با قطعی برق مواجه بودند، اما اکنون علاوه بر بازگشایی مسیرها به روستا، برق منطقه نیز پایدار شده است.»

او ادامه می‌دهد: «۴۸ روستای بخش سارال دیواندره گرفتار برف شده بودند. ۵ روستا در محاصره کامل برف بودند و شرایط نامناسبی داشتند که با تلاش شبانه‌روزی بازگشایی مسیرها صورت گرفت. در این ۵ روستا مواردی داشتیم که افرادی بیمار شده بودند که بلافاصله بعد از بازگشایی مسیر، این عزیزان با فوریت پزشکی به بیمارستان دیواندره منتقل شدند.»

روستاهایی مانند ذلکه، گاوآهنتو، گورجی، قلعه‌گاه، مرده‌دره، کانی سیدمراد، قزبلاغ، درویشان، قلعه ولیانه، کول، دوزخدره، درویان فارس، گرجی و کوسومر در کردستان با مخاطرات برف مواجه شده بودند.

در مسیر بازگشایی

۱۱ روستای بخش لاجان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی همچنان در انتظار برون‌رفت از بحران برف هستند. به‌گفته هاوری مدرس، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیرانشهر، ارتفاع برف در مسیر روستاهای بخش لاجان حدود یک‌ونیم متر است و عوامل راهداری این شهرستان کار برفروبی را فقط با بولدوزر و به‌دلیل ارتفاع زیاد برف به سختی انجام می‌دهند. شهرستان مرزی پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

همچنین بیش از ۱۰۰ روستای اردبیل در محاصره برف قرار گرفته بودند که در حال حاضر بیشتر معابر این روستا بازگشایی شده است. به‌گفته آیدین هاشم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل، در مجموع بازگشایی مسیر ۶۰ روستا باقی مانده‌ است که راهداران در تلاش هستند تا راه این مسیرها که در اثر کولاک مجدداً مسدود شده بود را بازگشایی کنند.

۱۳۳ روستای ایران در محاصره برف

کد خبر 825470
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha