سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۴ هزار دستگاه تاکسی از سال گذشته تاکنون در چرخه نوسازی قرار گرفته، است: تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نوسازی خواهد شد

تاكسيراني - تاكسي تهران

به گزارش همشهری آنلاین، شادی مالکی در یکی دیگر از پویش های امید و افتخار که ظهر امروز -سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۴۰۲- با عنوان «آیین رونمایی از تاکسی‌های برقی شهر تهران» با حضور شهردار تهران، وزیر صمت، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و رییس کمیته بودجه شورای شهر برگزار شد، گفت: مهم‌ترین دغدغه شهر تهران آلودگی هوا و کمبود زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی انبوه بر است که این، تاکسی ها را در جایگاه ویژه قرار می دهد.

مالکی افزود: تاکسی سهم ‌۱۸ درصدی در جا به جایی مسافر در تهران دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به ترافیک، مصرف سوخت، ساماندهی تاکسی ها که عمدتا هم فرسوده هستند؛ شهرداری را بر این داشت تا به برقی سازی بپردازد و با تدابیر شهردار تهران گام های رو به جلویی در این حوزه برداشته شود، افزود: در دو سال گذشته در بحث نوسازی اقدامات خوبی صورت گرفته و پرداخت تسهیلات ۸ درصدی با بازپرداخت ۶۰ ماهه از جمله این طرح ها بوده است. بیش از ۴ هزار دستگاه تاکسی از سال گذشته تاکنون در چرخه نوسازی قرار گرفته و تا پایان سال ۱۰۰۰ دستگاه دیگر نوسازی خواهد شد.

مالکی ادامه داد: جلوگیری از مصرف سوخت و کاهش موارد مصرفی مانند روغن موتور از دغدغه های جدی در حوزه محیط زیست است و با ورود تاکسی های برقی این مسایل برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در پایان گفت: با انعقاد قراردادهایی که با چین بسته شد ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی به مرور به شهر وارد خواهد شد و به زودی شاهد تغییر خدمت رسانی در این حوزه خواهیم بود. امیدواریم اتفاقات خجسته ای برای شهروندان در این حوزه رخ بدهد.

کد خبر 824977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha