یک ژنرال صهیونیست با اشاره به اینکه اسرائیل مفهوم امنیتی خود را از دست داده است، اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله ۳ بار اسرائیل را شکست داده است و دشمنان تل‌آویو به این نتیجه رسیده‌اند که ما قادر به دفاع از خودمان نیستیم.

سید حسن نصرالله

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از تشدید عملیات‌های مقاومت لبنان ضد مواضع رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، سران نظامی این رژیم درحال فریاد زدن هستند و خواستار احیای «بازدارندگی» اسرائیل.

رسانه‌های عبری در این زمینه گزارش می‌دهند که احساس شکست در جبهه شمالی بین اسرائیلی‌ها به‌طرز چشمگیری تقویت شده است.

شبکه کان رژیم اشغالگر در این راستا به‌نقل از «آوی ایتام» فرمانده سابق تیپ الجلیل در ارتش این رژیم اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، اسرائیل را از کمربند امنیتی (منطقه اشغالی در جنوب لبنان قبل از آزادسازی آن به‌دست مقاومت در مه ۲۰۰۰) بیرون کرد و یک بار دیگر اسرائیل را در جریان جنگ جولای ۲۰۰۶ شکست داد و یک بار دیگر هم توافق گازی را (توافق ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی) به اسرائیل تحمیل کرد.

این ژنرال صهیونیست افزود: اسرائیل سال‌ها برای خود مفهوم امنیتی داشت تا اینکه مرتکب یک اشتباه جدی و عمیق شد و به دشمنان اجازه داد به این نتیجه برسند که ما قادر به دفاع از خود نیستیم؛ بنابراین ما اگر بخواهیم مفهوم امنیتی خود را احیا کنیم نیاز به یک پیروزی بی‌چون‌وچرا در غزه داریم.

وی در واکنش به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله نیز گفته بود: ما در جنگ با حزب‌الله هستیم و جنوب لبنان جبهه دومی است که علیه اسرائیل فعال شده است و نصرالله با صدای بلند این را اعلام کرد که حزب‌الله از غزه و حماس حمایت می‌کند و ترسی از جنگ ندارد. نصرالله گفت که اسرائیل مجبور به متوقف کردن جنگ است و کابینه اسرائیل نابود خواهد شد. نصرالله تصمیم می‌گیرد و اجرا می‌کند و ما باید هرچیزی را که او می‌گوید، جدی بگیریم.

بازدارندگی اسرائیل نابود شده است

از سوی دیگر «نوعام تیفون» ژنرال ذخیره در ارتش صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم گفت: قدرت بازدارندگی اسرائیل قبل از شکست ۷ اکتبر از دست رفته بود و بعد از آغاز این جنگ و درحالی که اسرائیل همچنان اصرار به ادامه آن دارد، این قدرت به‌طور کامل نابود شده است، اکنون دشمنان اسرائیل در همه جبهه‌ها هیچ ترسی از قدرت ارتش آن ندارند.

وی در ادامه به عملیات‌های شدید حزب‌الله ضد مواضع صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اشاره و تأکید کرد: حزب‌الله با فراری دادن بیش از یکصد هزار اسرائیلی از منطقه شمالی، یک پیروزی مهم و راهبردی برای خود رقم زده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با ابراز نگرانی درباره قدرت پهپادی حزب‌الله اعلام کرد: علاوه بر حملات موشکی مستمر حزب‌الله، تهدید پهپادی این حزب علیه اسرائیل نیز در حال افزایش است و در همین هفته پایگاه فرماندهی شمال ارتش اسرائیل هدف حمله پهپادی حزب‌الله قرار گرفت.

حزب‌الله که به‌عنوان اولین جبهه از محور مقاومت برای حمایت از غزه و مردم فلسطین وارد نبرد طوفان الاقصی شد، طی ۱۰۰ روز گذشته دشمن اشغالگر را گرفتار جنگی فرسایشی کرده است و صهیونیست‌ها با متحمل شدن خسارات فراوان در جبهه شمالی، راه پس و پیش ندارند و هشدارهای زیادی در محافل امنیتی و نظامی این رژیم درباره لزوم جلوگیری از گسترش جنگ با مقاومت لبنان مطرح شده است.

کد خبر 824892
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha