«عبدالله موحد» پیشکسوت و نابغه کشتی آزاد جهان که در آمریکا زندگی می‌کند، هرگز حاضر نشد در این کشور مربیگری کند؛ او در این زمینه می‌گوید: «هیچ‌گاه علاقه نداشتم فنونی که از کشتی می‌دانم را به آمریکایی‌ها آموزش دهم که بروند و در مسابقات، ایرانی‌ها را زمین بزنند.»

به گزارش همشهری آنلاین، عبداله موحد نابغه مازندرانی کشتی آزاد جهان نوزدهم دی‌ماه به منظور حضور در مراسم سده المپیک وارد ایران شد.

موحد دارنده یک مدال طلای المپیک، ۵ مدال طلای جهان و ۲ مدال طلای بازی‌های آسیایی کشتی آزاد است و قرار است در مراسم سده المپیک که با حضور تمامی مدال‌آوران ورزش ایران در المپیک‌ها و توسط کمیته ملی المپیک در روز سه شنبه سه بهمن ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، شرکت کند.

فرماندار بابلسر مجتبی قلی‌پور باقری روز گذشته با وی دیدار کرد و در این دیدار گفت: شرافت جهان پهلوان موحد با هیچکس قابل قیاس نیست؛ عبدالله موحد انسانی که در این جایگاه مهم و با کسب مدال‌ها و افتخار جهانی، توانسته خودش را در همه زمینه‌ها حفظ کند و با وجود زندگی در خارج از کشور، هیچگاه به وطنش خیانت نکرد که این مسئله بسیار ارزشمند است.

او ادامه داد: موحد برای این کشور و شهر بابلسر الگوی قوی ملی محسوب می‌شود و بی‌چشمداشت به این خاک خدمت کرد؛ عبدالله موحد بیشتر از مدال‌ها و افتخاراتش، به دلیل شخصیت پهلوانانه و شرافتمدانه‌اش محبوب شد.

این قهرمان کشتی که در کشور امریکا اقامت دارد نیز در این دیدار گفت: «هیچگاه علاقه نداشتم فنونی که از کشتی می‌دانم را به آمریکایی‌ها آموزش دهم که بروند و در مسابقات، ایرانی‌ها را زمین بزنند».

عبدالله موحد ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۱۸ در بابلسر چشم به جهان گشود. او مدتی است که به آمریکا مهاجرت کرده، با این حال هرگز پیشنهاد مربی‌گری تیم ملی کشتی آمریکا را نپذیرفت.

کد خبر 824663
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    3 1
    اگه سرمربیگری رو قبول میکرد کشتی امریکا الان قهرمان بی رقیب جهان نبود امریکاییا شانس اوردن واقعا..
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    0 0
    نظر ایشون در مورد تختی هم یه چیز دیگه ای هست،تختی را قبول دارد ولی نه اونجوری که شما بافتید و بخورد مردم میدید