جدیدترین آمارها از قیمت بنزین در دنیا نشان می دهد ارزان ترین بنزین دنیا در ایران عرضه می شود و قیمت هر لیتر بنزین در کشورهای همسایه ایران تا ۴۰ برابر قیمت این محصول در ایران است.

پمپ بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، جدیدترین آمارها از قیمت بنزین در دنیا نشان می دهد ارزان ترین بنزین دنیا در ایران عرضه می شود به طوری که هر لیتر بنزین در این کشور تنها ۲.۹ سنت قیمت دارد که ارزان تر از هر کشور دیگر است.

متوسط قیمت هر لیتر بنزین در دنیا ۴۵ برابر قیمت این محصول در ایران است. در اول ژانویه ۲۰۲۴ متوسط قیمت جهانی هر لیتر بنزین ۱.۳ دلار بوده است.

قیمت بنزین در بزرگترین تولیدکننده نفت دنیا حدود ۲۰ برابر قیمت این محصول در ایران است. قیمت بنزین در عربستان از ۱۷ کشور جهان گران تر است. هر لیتر بنزین در این کشور ۶۲ سنت قیمت دارد.

گران ترین بنزین در دنیا نیز در هنگ کنگ عرضه می شود. هر لیتر بنزین در هنگ کنگ ۳.۱ دلار قیمت دارد که بیشترین در جهان است.

ونزوئلا و لیبی پس از ایران به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جهان از نظر عرضه بنزین ارزان قرار دارند. هر لیتر بنزین در ونزوئلا به قیمت ۳.۱ سنت و در لیبی به قیمت ۳.۵ سنت عرضه می شود.

الجزایر، کویت، آنگولا، مصر، ترکمنستان، مالزی، و بحرین نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.

قیمت بنزین در عراق ۲۰ و در ترکیه ۴۰ برابر ایران است

قیمت این فرآورده نفتی در کشورهای همسایه ایران اختلاف بسیار زیادی با ایران دارد. هر لیتر بنزین در عراق ۵۷ سنت و در جمهوری آذربایجان ۵۸ سنت قیمت دارد که حدود ۲۰ برابر قیمت آن در ایران است. در امارات هر لیتر بنزین ۲۵ برابر گران تر از ایران است و در ترکیه هر لیتر بنزین ۱ دلار و ۱۶.۹ سنت قیمت دارد که ۴۰ برابر قیمت بنزین در ایران است.

هر لیتر بنزین در افغانستان نیز ۳۶ برابر گران تر از ایران است. قیمت هر لیتر بنزین در این کشور ۱ دلار و ۵.۹ سنت است.

در میان کشورهای صنعتی ارزان ترین بنزین در آمریکا عرضه می شود. هر لیتر بنزین در این کشور ۹۱ سنت قیمت دارد که ۳۱ برابر قیمت این محصول در ایران است.

جدیدترین آمارها از قیمت بنزین در دنیا | ارزان ترین و گران ترین بنزین در کدام کشورها عرضه می شود؟

کد خبر 824505
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 0
    خداشفا بده چرابقیه خدمات نمیگین اشغالترن ماشین درایران چقدره بهترین ماشین بانصف قیمت درجای دگه دم ساقی نوسینده گرم
  • AU ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    0 0
    استرالیا از ۱دلار و ۸۰ تا ۲ دلار و ۳۰ در همین شرایط بازنشته عادی ماهی ۲۰۰۰ دلار دریافتی دارد ، این جدا از خدمات رایگان مانند سلامت و مترو رایگان ........است