یک پایگاه خبری صهیونیستی روز یکشنبه در گزارشی نوشت که وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به سرزمین‌های اشغالی به نتانیاهو گفته که طرحش برای غزه، رؤیایی است که محقق نمی‌شود.

بلینکن -نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس روز یکشنبه در گزارشی نوشت که سفر اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به سرزمین‌هاش اشغالی ناامیدی‌ها در کاخ سفید را تشدید کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، بلینکن برای نتانیاهو روشن کرده که برنامه وی برای غزه، رؤیایی است که محقق نمی‌شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز امروز در گزارشی نوشت که نزدیکان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا معتقدند که نتانیاهو به دلایل شخصی و سیاسی به دنبال طولانی کردن جنگ غزه است.

نتانیاهو روز شنبه در سخنانی تاکید کرد که هیچ کسی نمی‌تواند اسرائیل را از ادامه جنگ در غزه باز دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «به جنگ تا از بین بردن حماس و بازگرداندن ربوده شدگان ادامه خواهیم داد و آرامش را به دو جبهه شمالی و جنوبی باز خواهیم گرداند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هیچ کسی چه در دادگاه لاهه و چه در محور شر نمی‌تواند ما را از ادامه جنگ بازدارد».

آخرین گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ (دوم دی ماه) بر می‌گردد.

منابع خبری گفتند در این گفت‌وگوی تلفنی بایدن تلفن را به روی صورت نتانیاهو قطع کرده و به تماس با نخست وزیر اسرائیل پایان داد.

در سایه تنش میان آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه، اختلافات در کابینه نتانیاهو نیز در حال افزایش است.

رسانه‌های عبری بامداد یکشنبه از قهر کردن «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و شرکت نکردن در جلسه کابینه جنگ این رژیم خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این‌باره گزارش داد که در صدمین روز جنگ غزه، محافظان امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از ورود مدیر ستاد وزارت جنگ این رژیم به جلسه کابینه جنگ جلوگیری کردند.

بر اساس این گزارش، گالانت نیز خطاب به نتانیاهو گفت که «تو در حال دخالت در کار من هستی» و جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را ترک کرد.

کد خبر 824405
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha