خبرهای جذاب و کوتاه دنیای فناوری امروز از «تلاش ۴ ماهه برای باز کردن در یک قوطی» تا «نمایش نخستین هواپیمای مافوق صوت ناسا» را اینجا بخوانید.

فناوری

رونمایی از نخستین هواپیمای مافوق صوت ناسا

ناسا همانطور که وعده داده بود، روز گذشته از نخستین هواپیمای مافوق صوت خود به نام X-۵۹ در یک مراسم رسمی رونمایی کرد. ناسا به عنوان یک نقطه عطف مهم در تاریخ هوانوردی، مردم سراسر جهان را تشویق کرده بود تا این مراسم را تماشا کنند.

۴

ماه

ناسا ۴ ماه تلاش کرد تا درب ظرفی که حاوی محتویات سیارک بنو بوده است باز کند. این ظرف حاوی سنگ‌های فضایی و گرد و غبار جمع‌آوری شده از سیارک بنو بوده که دانشمندان معتقدند برای تحقیقات فضایی بسیار ارزشمند است. متأسفانه، از زمان بازگشت این کاوشگر تاریخی از فضا در تاریخ ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۲۳ هیچ کس روی زمین نتوانسته بود درب آن را باز کند.

۲۷

میلیون دلار

برآورد می‌شود که کنیا به دلیل قطعی تلگرام در نوامبر سال میلادی گذشته که در طول امتحانات سراسری دانش آموزان متوسطه روی داد، ۲۷.۰۲ میلیون دلار از دست داده است. محاسبات نت‌بلاکس نشان می‌دهد که ۸ روز قطعی تلگرام، باعث شد کسب و کارهای کنیایی که به این پیام‌رسان متکی هستند، ضرر هنگفتی متحمل شوند.

شورای عالی فضای مجازی مسئول صیانت از داده

روح الله عباسپور، نماینده قزوین: متاسفانه برخی جوسازی ها باعث شد تا موضوع تصویب قانون صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی پیش نرود. اکنون مسئولیت صیانت از اطلاعات افراد با شورای عالی فضای مجازی است که اقداماتی نیز در این حوزه انجام داده است.

کد خبر 824006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha