شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
۲ نفر

رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه دبیرکل حزب‌الله موفق شد به هدف خود در گرفتار کردن بخش بزرگی از نیروهای ارتش اسرائیل در جبهه شمالی برسد تاکید کردند، نصرالله با درایت‌ترین و باهوش‌ترین رهبر منطقه بوده و سخنان او بسیار حرفه‌ای است.

سيد حسن نصرالله

به گزارش همشهری آنلاین در حالی که تحلیل سخنان اخیر سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله همچنان در محافل صهیونیستی ادامه دارد، رسانه‌های این رژیم اعلام کردند که (سید) حسن نصرالله با درایت‌ترین و باهوش‌ترین رهبر منطقه است.

روزنامه عبری معاریو در این زمینه اعلام کرد که سخنان نصرالله علاوه بر مهارت در ارائه جزئیات و ایده‌ها، در سطح سیاسی و دیپلماتیک بسیار حرفه‌ای است.

در ادامه این گزارش آمده است، نصرالله برای اسرائیل یک دشمن «فریبکار» است و تحت هیچ شرایطی نمی‌توان با او تعامل کرد. عملکرد نصرالله طی ماه‌های اخیر به گونه‌ای بود که نشان می‌دهد او هدف مشخصی دارد و مرزهای هدفش را به خوبی می‌شناسد.

از طرف دیگر رسانه‌های عبری گزارش دادند که طرح دبیرکل حزب‌الله برای مجبور کردن تعداد زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل برای ماندن در جبهه شمالی موفق بود.

نصرالله به هدف خود در جبهه شمالی اسرائیل رسید

«عمیر رپارپورت» تحلیلگر امور نظامی در وبسایت عبری «اسرائیل دیفنس» در این زمینه گفت، مهمترین رخدادهای جنگ در این هفته متعلق به جبهه شمالی بود؛ جایی که حملات و عملیات‌های تروری که اسرائیل انجام داده، سقف پاسخ‌های حزب‌الله را به شکل قابل توجهی بالا برد. حزب‌الله شنبه هفته گذشته یک حمله موشکی قدرتمند به پایگاه کنترل هوایی مرون و روز سه‌شنبه یک حمله بزرگ به پایگاه فرماندهی منطقه شمالی ارتش اسرائیلی در نزدیکی منطقه صفد انجام داد.

وی با اشاره به اینکه حملات مذکور، پاسخ نهایی حزب‌الله به حملات اسرائیل نیست تاکید کرد، برای فهم این موضوع باید به ۸ اکتبر ۲۰۲۳ برگردیم؛ جایی که نصرالله پیوستن حزب‌الله به جنگ با اسرائیل را اعلام و جبهه شمالی را علیه آن باز کرد. هدف نصرالله این بود که تعداد زیادی از نیروهای ارتش اسرائیل را به جبهه شمالی بکشاند تا از این طریق حزب‌الله بتواند از غزه و نیروهای حماس حمایت کند.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد، کمربند امنیتی به جای اینکه در لبنان ایجاد شود، در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) ایجاد شد و برای اولین بار است که شهرک‌نشینان اسرائیلی مجبور به فرار از منطقه شمالی شدند. بسیاری از تحلیل‌ها در نهادهای امنیتی نشان می‌دهد که تخلیه شهرک‌های شمالی به ویژه کریات شمونه اقدامی عجولانه و اشتباه بوده است؛ زیرا این همان چیزی است که حزب‌الله می‌خواست و به این حزب برای انجام حملات موشکی ضد شهرک‌های اسرائیلی مشروعیت و مجوز می‌دهد، چرا که اگر شهرک‌ها تخلیه نمی‌شدند حزب‌الله به خانه‌های مسکونی و مواضع غیرنظامی حمله نمی‌کرد.

وی در ادامه گفت، هدف حزب‌الله این است که اسرائیل را در یک جنگ فرسایشی کامل قرار دهد و این وضعیت تا زمانی که جنگ اسرائیل علیه غزه ادامه داشته باشد، به همین شکل خواهد بود. این درحالی است که انتظار می‌رود جنگ غزه تا مدت طولانی ادامه داشته باشد و تنها شدت آن کم و زیاد خواهد شد. از سوی دیگر اسرائیل مجبور است به شهرک‌نشینان منطقه شمالی برای بازگشت به خانه‌هایشان اطمینان دهد که این امر مستلزم قطع ارتباط جبهه لبنان و غزه است؛ اما چگونه؟

این کارشناس صهیونیست در ادامه به چند فرضیه در مورد جبهه شمالی اشاره کرد و توضیح داد، توانمندی‌های نظامی حزب‌الله بسیار زیاد است و ویژگی‌های جغرافیایی جنگ در لبنان ، چالش بزرگ‌تری ایجاد می‌کند و هم‌زمان با آن اسرائیل درگیر یک چالش نظامی بزرگتر در غزه است.

روز پنجشنبه نیز رسانه‌های عبری با اشاره به اینکه سید حسن نصرالله استاد مدیریت جنگ بوده و دستاوردهای زیادی در این زمینه کسب کرده تاکید کردند، قدرت تهاجمی حزب‌الله همچنان بیشتر می‌شود و این حزب کل منطقه شمالی و نیز مرکز اسرائیل (فلسطین اشغالی) را در تیررس خود دارد.

«گرشون کوهن» افسر ذخیره در ارتش صهیونیستی اعلام کرد، (سید) حسن نصرالله همیشه استاد مدیریت جنگ بوده و هست. او عمدتا متمرکز بر تضعیف روحیه اسرائیلی‌هاست. اسرائیل بار دیگر در دام نصرالله گرفتار شده و حزب‌الله با تخلیه کردن شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) از ساکنان آن یک دستاورد راهبردی بی‌سابقه برای خود رقم زده و این منطقه را تبدیل به میدان جنگ کرده است.

کد خبر 823890
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha