اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان با ‌۳ استراتژی نفوذ، خرابکاری و ترور، برای نابودی فناوری هسته‌ای ایران پیش رفتند، گفت: غربی‌ها در مذاکرات خواستار جمع‌آوری کل صنعت هسته‌ای ایران بودند.

سازمان انرژي اتمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به اصفهان و حضور در مراسم گرامیداشت روز ایثار و حماسه در شهرستان بویین میاندشت با اشاره به ابتکار عمل به وجود آمده بابت ثبت تاریخی ۱۹ دی با این عنوان از سوی مسئولان این شهرستان اظهار کرد: این یک ابتکار ماندنی است تا نسل به نسل یادآوری کند شهدای ما چه کسانی بودند و با گام گذاشتن در چه مسیری جان خودشان را تقدیم کردند.

‌صنعت هسته‌ای ایران در تراز جهانی قرار دارد

وی افزود: در کشور مجموعه‌های مختلف و سازمان انرژی اتمی ایران هرآنچه انجام می‌گیرد متعلق به مردم، شهدای عزیز و نسل جوان است. مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران با سختی و هزینه زیادی طی شده و ایران را در تراز بالایی قرار داده و این یک واقعیت است. اکنون علم و صنعت کشورمان با همه دشمنی‌ها و جنایاتی که علیه ایران مرتکب شده‌اند، در تراز جهانی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در روز قیامت تنها قلب سلیم و عمل صالح به کار خواهد آمد و بقیه موارد در هر منسب، مقام، مرتبه‌ای و با هر سرمایه‌ای در آخرت به کار نخواهد آمد، گفت: شهدای ما با داشتن قلب سلیم، دل پاک و عمل صالح مصداق بارز این مساله هستند. قلب امین و عقل وزین، از عواملی هستند که عمل و دانایی انسان را در راه کسب رضایت خداوند پشتیبانی کرده، تا مسیر سعادت طی شود.

شهدای بسیاری را برای "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" تقدیم کردیم

‌معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه هر فرد با توجه به ثروت، عقل، استعداد، توانایی و دانایی که خداوند به عنوان موهبت به او هدیه کرده باید پاسخگو باشد، تصریح کرد: در این زمینه خداوند متعال قطب‌نمای سعادت که همان رسول خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) و ائمه اطهار (ع) هستند را برای ما و بشریت نازل کرد تا راه را گم نکنیم و در این مسیر ثابت قدم باشیم.

اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه فلسفه وجودی انقلاب اسلامی و هدف آن سعادت ملت و همچنین پیشرفت و آبادانی کشور است، گفت: شعاری که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرد، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

وی افزود: این شعار یعنی پایه‌گذاری جمهوریتی بر مبنای دین اسلام و قرآن کریم که برای هدایت و تنظیم همواره دقیق حرکت آن، ولایت امر تعیین شده است. موضوعی که همواره می‌تواند هدایت ملت را در مسیر سعادت انجام دهد و در ادامه مراتب منزلت، عزت و استقلال آن را فراهم کند.

مسیر استقلال را با هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری پیش گرفتیم

‌این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب اسلامی، گروه‌های چپ و مارکسیست شعار نان، مسکن و آزادی را سر می‌دادند که مردم کشورمان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در تقابل با آن‌ها انتخاب کردند، اظهار کرد: این شعار برای استکبار، آمریکا و امثالهم پذیرفته نشده و هرگز آن‌ها تحمل نکردند که کشور ایرانی ـ اسلامی به وجود بیاید تا استقلال داشته باشد و از زیر سلطه خارج شود.

وی افزود: مردم با جانفشانی، ایران را که سال‌ها در اختیار انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بود و قبل از انقلاب آن‌ها برای مقدرات کشور تصمیم‌گیری می‌کردند را با هزینه‌ای سنگین از زیر سلطه خارج کردند و مسیر استقلال و عزت را با هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری پیش گرفتند.

حداقل باید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای و فناوری هسته‌ای داشته باشیم

اسلامی افزود: امام راحل فرمودند که صنایع پیشرفته را خودتان بسازید و در ادامه مسیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری روی بنیان‌های علمی و فناوری بیشمار تاکید داشتند. مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته تاکید داشتند که ما حداقل باید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای و نیز فناوری هسته‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: حدود یک ماه قبل در اجلاس تغییر اقلیم در ابوظبی، کشورهای حاضر بیانیه‌ای دادند که ظرفیت نیروگاه‌های اتمی و هسته‌ای خود را سه برابر کنند. این تصمیم به این خاطر است که تغییرات اقلیمی و تغییر شرایط آب و هوایی بیش از این برای جوامع ساکن در کره زمین قابل تحمل نیست و باید جلوی انتشار هرچه بیشتر گازهای گلخانه‌ای گرفته شود.

دشمنان با پرونده‌سازی به دنبال توقف انرژی اتمی ایران بودند

وی افزود: اراده جهانی که هم اکنون برای کاهش گازهای گلخانه‌ای با افزایش سه برابری نیروگاه‌های هسته‌ای به دنبال آن هستند، موضوعی است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته به آن اشاره داشتند، اما آن اهتمام ویژه که باید انجام می‌گرفت، به کار گرفته نشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه در دنیای امروز داشتن علم و فناوری، ظرفیت‌های قدرت‌ساز برای کشوری به حساب می‌آیند، تصریح کرد: مردم اساس قدرت یک کشورند و داشتن علم و فناوری ظرفیت قدرت یک ملت به شمار می‌آید و دشمنان ایران سال‌ها با پرونده‌سازی به دنبال توقف حرکت کشورمان در حوزه علوم و فنون نوین بوده‌اند.

ایران هرگز زورگویی و زیاده خواهی ابرقدرت‌ها را بر نمی‌تابند

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌های دشمنان این هدف را دنبال می‌کرده تا حرکت علمی ایران به‌ویژه در بحث هسته‌ای متوقف شود، افزود: علم و فناوری‌های نوین، قدرت‌ساز و اقتدار آفرین هستند. حالا آن‌ها کشوری که این ظرفیت را در کنار مردمی همیشه در صحنه، از خود گذشته و ایثارگر که جانشان را در مسیر اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده و هرگز زیر بار سلطه، زورگویی و زیاده خواهی ابرقدرت‌ها نمی‌رود، بر نمی‌تابند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حرکت قدرتمندانه کشورمان در مسیر توسعه علمی، فناوری و داشتن جوانانی متعهد، دانا و دانشمند برای دستیابی به علوم و فنون به شدت مورد مخالفت و مزاحمت دشمنان کشورمان است، تصریح کرد: برای ابراز این دشمنی تلاش‌های فراوانی داشتند و از همه ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی نظیر صدور بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها برای جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیشرفت استفاده کردند.

نفوذ، خرابکاری صنعتی و ترور دانشمندان برای توقف صنعت هسته‌ای

وی افزود: در این مسیر از ابزار تحریم برای ناتوان کردن کشور به بهانه‌های مختلف استفاده کردند تا ما را ناتوان کنند؛ نفوذ، خرابکاری صنعتی، ترور دانشمندان و ایجاد دیگر مزاحمت‌ها، راه‌هایی بود که در این زمینه آن‌ها طی این سال‌ها برای توقف حرکت روبه رشد جمهوری اسلامی استفاده کرده‌اند.

اسلامی ادامه داد: بعد از اعمال این موارد، شروع به پرونده‌سازی کردند تا در شورای امنیت، ایران را به پنهان‌کاری برای ساخت بمب اتم متهم کنند. کاری که در این سال‌ها رژیم کودکش و غاصب صهیونیستی که اکنون همه دنیا جنایاتش در غزه را دیده و شنیده‌اند برای تهمت زدن و پرونده‌سازی علیه ایران دنبال کرده و مدام تهدید حمله به تاسیسات هسته‌ای ما داشته است.

مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند نفت یک روز تمام می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه دشمنان برای تحقق این ذهنیت که ما دنبال فعالیت هسته‌ای غیرصلح‌آمیز هستیم، گفت: حرف آن‌ها در این سال‌ها با همه اتهام‌زنی‌هایی که داشتند این است که کلا ایران کار غنی‌سازی هسته‌ای را متوقف کند. اتفاقی که در یک بازه‌ای برای اعتمادسازی و تنظیمات جدید انجام گرفت، اما در کل حرف آن‌ها این بود که شما نفت دارید و اصلا به انرژی هسته‌ای نیازی ندارید.

وی افزود: این در حالی است که بسیاری از این کشورها از جمله فرانسه که بیشترین دشمنی را با ایران دارد، ۷۵ درصد برق مورد نیازش از طریق انرژی اتمی تامین می‌شود و مانند سایر کشورها به دنبال توسعه آن است. همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند نفت یک روز تمام می‌شود و آن وقت برق صنایع کشور چگونه باید تامین شود؟! در کنار آن استفاده از نیروگاه‌های حرارتی، گاز گلخانه‌ای منتشر می‌کند و شاهدید که در ابوظبی اجتماع کردند تا سال ۲۰۵۰ میزان فعلی گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها را به صفر برسانند.

دشمن به دوگانه انرژی هسته‌ای به کار مردم نمی‌آید دامن می‌زند

اسلامی تصریح کرد: بدون شک این فرآیند و ظرفیت‌سازی که با القائات، حرکات سیاسی و روانی به شدت و پرشتاب علیه ایران انجام می‌گیرد، برای جلوگیری از پیشرفت کشور است. در کشور یک دوگانه را دامن می‌زنند که اصلا انرژی هسته‌ای به کار مردم ایران نمی‌آید و شاهدیم تعدادی از روشنکفران کشور نیز همسو با این مساله، اعتقاد دارند که غنی‌سازی عامل مشکلات امروز کشور است؛ اما امروز ما در تلاشیم که نگاه کاربردهای مهم فناوری هسته‌ای در زندگی مردم را نمایان سازیم.

وی ادامه داد: کشوری مثل ونزوئلا که با تحریم آمریکا مواجه است دارای ۱۶ مرکز پزشکی هسته‌ای است و به دلیل اینکه تمام تجهیزات آن‌ها آمریکایی بوده از شروع تحریم‌ها به واسطه انقلابی که داشتند، از سرویس‌دهی خارج شده است. این در حالی است که شما مهم‌ترین خدمتی که می‌توانید به انسان‌ها داشته باشید در بخش پزشکی و سلامت است و کسانی‌که حرف از حقوق بشر و انسانیت می‌زنند، مراکز پزشکی هسته‌ای را از کار انداخته‌اند.

سوخت سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را برای تولید رادیوداروها نمی‌دادند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: در مقابل ادعاهای مدافعان حقوق بشری، این کشورها حتی سوخت راکتور تحقیقاتی تهران را برای تولید رادیوداروها نمی‌دادند و اگر عنایت و ژرف‌نگری مقام معظم رهبری به صنعت هسته‌ای نبود، امروز امکان تولید این داروها در کشور وجود نداشت.

وی افزود: رادیوداروهایی که امروز در کشور تولید می‌شود همه متاثر از انرژی اتمی و استفاده از آن است. هم اکنون با این اتفاق ۵۰ رادیودارو در کشور تولید می‌شود که در ۲۲۰ مراکز بیمارستانی کشور در حال توزیع هستند. هم اکنون رادیوداروهای ویژه تصویربرداری و داروهای سرطانی به‌ویژه آن دسته از سرطان‌ها که شیوع بیشتری دارند، در سازمان انرژی اتمی ایران تولید می‌شوند.

‌صنعت رادیوداروی ایران در صدر کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد

اسلامی در ادامه با بیان اینکه صنعت رادیوداروی ایران آنچنان پیشرفت کرده که در صدر کشورهای پیشرفته دنیا قرار دارد و یکی از بازیگران اصلی در این حوزه است، گفت: خوشبختانه در این حوزه کار در حال گسترش بوده و خط صادراتی رادیوداروها هم با قدرت در حال پیگیری و انجام است. با تلاش‌های دانشمندان کشورمان، هم اکنون جامعه پزشکی، علمی و صنعتی مرتبط در جهان برای کشور در این حوزه احترام ویژه‌ای قائل است و دارای رتبه جهانی هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: هم اکنون هزینه‌ای که مردم ما از طریق سیستم نظام پزشکی برای تامین رادیوداروهای ساخت داخل پرداخت می‌کنند کمتر از یک دهم نرخ جهانی است.

جامعه یک میلیونی از رادیوداروها در ایران استفاده می‌کنند

وی ادامه داد: این مساله فارغ از هزینه‌هایی است که باید برای مسایل جانبی از جمله اقامت، رفت و برگشت به آن کشورها بدهند. این بلایی بود که می‌خواستند بر سر این موضوع بیاورند که تامین چرخه سوخت و تولید داخلی رادیوداروها مانع آن شد و حالا طی ۱۰ سال اخیر جامعه یک میلیون نفری از این رادیوداروها در بخش تشخیصی، درمانی و تسکینی استفاده می‌کنند.

اسلامی گفت: در آذرماه امسال ۳ رادیوداروی جدید نیز رونمایی شد که در مرحله بالینی هستند و معنای همه این اقدامات در این حوزه نشان‌دهنده این است که حرکت صنعت هسته‌ای در مسیر خدمت به مردم برای تامین نیازهای آن‌ها قرار دارد.

رئیسی دستور داد فناوری هسته‌ای بیش از گذشته به زندگی مردم وارد شود

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: حوزه پرتودهی به عنوان یکی از بخش‌های مهم صنعت هسته‌ای سال‌ها با تحریم‌ها مواجه بوده و مانع دستیابی و توسعه کشورمان در این بخش شدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه در این دولت و با پیگیری‌های آیت‌الله رییسی، رییس جمهور کشورمان تاکید بر این است که فناوری هسته‌ای بیش از گذشته به زندگی مردم وارد شود، گفت: به همین خاطر با برنامه‌ریزی انجام شده و با همه موانعی که از گذشته وجود داشت، سامانه‌های پرتودهی را ساختیم.

با پرتودهی محصولات کشاورزی دآفات و سموم از بین می‌رود

وی افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معرفی کانون‌های کشاورزی مختلف از سوی آن‌ها به دنبال ایجاد ظرفیت هستیم تا مردم بتوانند از این فناوری بهره ببرند. با پرتودهی محصولات کشاورزی در ابتدا باقی‌مانده آفات و سموم از بین می‌رود و در ادامه ظرفیت انبارمانی و نگهداری این محصولات چندین ماه بدون نیاز به سردخانه و بدون تغییر رنگ و جوانه زدن بالا خواهد رفت.

معاون رئیس جمهور گفت: طبق پیگیری‌های لازم که با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم، پرتو دهی محصولات کشاورزی را در اولویت قرار دادیم. یکی از محصولات عمده کشاورزی در منطقه فریدن استان اصفهان، سیب زمینی است که تا کنون ۴۶ هزار تن از این محصول برداشت شده، ولی در بازار فروش نرفته است، که می‌توانیم با پرتو دهی از ضایعات این محصول جلوگیری کنیم.

با فشارهای مختلف می‌خواستند ما را وادار به تسلیم کنند

اسلامی تصریح کرد: طی یک سال و نیم گذشته به همت جوانان ایران زمین که وقت گذاشتند تا سامانه‌های پرتودهی را بسازند، این دستاوردها به‌دست آمده و آماده هستیم تا با تامین مکان مناسب از سوی وزارت جهاد کشاورزی، کارها را قوی‌تر دنبال کنیم و این مسئله جزو کارهای مهمی بوده که در حوزه پرتودهی و برای کاهش دغدغه‌های مردم انجام شده و شرایطی فراهم شده تا در ادامه بخش خصوصی کارها را دنبال کند.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه با فشارهای مختلف می‌خواستند ما را وادار به تسلیم کنند، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف خدا و با داشتن قدرت دفاعی نیروهای مسلح و ظرفیت بالای علمی، تحقیقاتی و صنعتی به ترازی رسیده که تمام نقشه‌های دشمنانش بر باد رفته و عملا به هیچ‌کدام از اهدافشان نرسیده‌اند.

در سازمان انرژی اتمی سعی کردیم خدمات متنوع به مردم ارائه دهیم

وی افزود: با توجه به مزاحمت‌ها، مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد، اما نکته مهم این است که مردم کشورمان به برکت انقلاب اسلامی و این همه ایثار و از خود گذشتگی نباید مشکلات زندگی‌شان مضاعف شود بلکه با لمس و مشاهده هرچه بهتر پیشرفت‌ها باید امیدواری روزافزون پیدا کنند.

اسلامی ادامه داد: با این رویکرد و با وجود اینکه وقتی صحبت از پیشرفت می‌شود، اشخاص از عدم تاثیر آن در زندگی خودشان حرف به میان می‌آورند، در سازمان انرژی اتمی ایران سعی کردیم سهم خود را با ارایه خدمات متنوع ایفا کنیم تا مردم بتوانند به شکل ملموس شاهد تاثیرگذاری آن باشند.

دشمنان به دنبال این بودند صنعت هسته‌ای ایران را متوقف کنند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: با همه این پیشرفت‌ها در یک مقطع زمانی و تحت سنگین‌ترین فشارها به دنبال این بودند که همه فعالیت‌های ما را در صنعت هسته‌ای متوقف کنند. در مذاکرات به دنبال این بودند کلا این صنعت در ایران جمع شود، چون معتقد بودند ما به آن نیازی نداریم. جالب اینکه با همه رفت و آمدها و پذیرفتن یک‌سری حداقل‌ها به آن هم پایبند نبودند با حرف‌های جدید دوباره شروع به اتهام‌زنی کردند.

وی افزود: در مقابل این فشارها ایران تنها و با قدرت در دنیا مقابل زورگویی ایستاده است و با لطف خداوند در اتفاقات غزه مشخص شد که سازمان‌های بین‌المللی با استانداردهای دوگانه، تحت تاثیر قدرت‌های خاص حرکت می‌کنند و حافظ منافع آن‌ها هستند. موضوعی که باعث شده قدرت‌ها از این ظرفیت استفاده کنند و جریان فلسطین و خونریزی‌های شبانه روزی اسرائیل دنیا را برسر این مساله بیدار کرد و شاهدیم که کشورهای زورگو به رهبری آمریکا همچنان پای این رژیم کودک‌کش ایستاده‌اند و اجازه صدور قطعنامه‌ای علیه اسرائیل را در شورای امنیت نمی‌دهند.

تاثیر فناوری و صنعت هسته‌ای را در زندگی مردم ملموس خواهیم کرد

در بخش دیگری از این مراسم، معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران طی سال‌های گذشته در تقابل با این توطئه‌ها تک صدا بود، اما امروز مردم در کشورهای پیشرفته با تظاهرات نسبت به این موضوع و این جنایت‌ها مطالبه‌گری دارند، افزود: حفظ عزت و شرف یک کشور بدون داشتن مردم همراه امکان‌پذیر نیست و همراهی مردم جزو شروط اساسی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: بدون شک در ادامه سرعت ما تصاعدی، قویتر و بالاتر خواهد بود تا به شکل ملموس‌تر و هرچه بیشتر تاثیر فناوری و صنعت هسته‌ای در زندگی مردم و در بخش‌های مختلف نظیر سلامت، کشاورزی و صنعت را به نمایش بگذاریم.

کد خبر 823673

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 28
  • جلیل US ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    27 5
    البته تعدادی از مسئولین و روسای وقت داخلی ، در جمع کردن بساط هسته ای ، از دشمن نیز پیشی گرفتند .
  • احمدی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    25 13
    آره عزیزامروز دستاورد صنعت هسته ای درزندگی مردم کاملا ملموس هست تحریم،گرانی وهزاران مشکل اقتصادی وعقب ماندگی انواع صنایع ازجمله خودرو ازدستاوردهای عظیم صنعت هسته ای هست
  • دوست دار وطن IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    10 20
    به امید روزبه روز قویتر شدنه ایرانه اسلامی ان شاءالله
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    19 8
    پس چرا تحریمهای انرژی هسته ای رو حس میکنیم ولی اهمیتشو تا به حال حس نکردیم هرجی سوخت ناسالم رد در کشور داریم الوده ترین شهرهای دنیارو داریم مردم راحت از الودگی سوختها میمیرن پس. کجاداره استفاده میشه راستشو بگید به چه درد میخوره
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    10 11
    خدا قوت ان.شاء الله در اینده هم.شاهد خبرهای موفقیت امیز بیشتری باشیم تا گاوچران های امریکایی وهمجنس بازان.اروپایی ویهودی های جعلی کودکک.کش وبعضی عرب های شکم.پرست جرأت واق واق کردن نداشته باشند یاعلی مدد
  • ناشناس IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    14 9
    عکسهای رادیولوژی رو باید آزاد بگیریم و در صنعت برق هم رشد بی برقی زیاد و در رشد آلودگی هم در صدر هستیم.
  • AhmadA KW ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 3
    غربی های هیچ غلطی نمیتونم بکنن متاسفانه ما مسولین غربی لابه لای مسولین داریم که جاسوسی غرب رو میکنن و چوب لای چرخ مملکت میکنن
  • امیر IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 4
    بهترین فرست به وجود آمده است که ایران و هسته ای شدن خود را اعلام کند . تنش منطقه ای به وجود آمده خود به نوعی حامی این جریان خواهد بود
  • امید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    3 4
    الله با ایران است ایران باید از دیر قدرتمند از هر روز و هر لحظه قدرتمندتر باشد دورد بر ایران
  • م IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 4
    ایران باید هسته ای میشد که شد خدارو شکر. اگر هم نداشتیم عده ای بی سواد داخلی جور دیگری غر می زدند سوژه خود تحقیری همیشه برای این افراد محیا است
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    2 2
    یه نصف بمب بسازید تا ما باورمان بشه پاکستان ۱۷۵بمب اتم داره داشتن بمب اتم امنیت میاره حتمان نباید استفاده کرد
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 4
    من ماندم چرا به عربستان و ترکیه وامارات فن آوری هسته ای را میدهند فقط به ایران نمیدهند علت چیست
  • عباس IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 3
    سلامو درود برمردان میدان ورحمت خداوند برشهدای بی ادعاکه کشورم را از زیر سلطه بیرون کشیدند
  • مهران IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 2
    انرژی هسته ای کمک شایانی به ایران و بیمارانی که مرض سخت العلاجی گریبان‌گیرشان است را به عالی ترین شکل انجام داد شاید کسی که در آن شرایط نبوده و نیست کمتر متوجه شود،که امیدوارم هیچوقت هیچکسی در شرایط چنین امراضی نباشد و قرار نگیرد
  • کارما IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    تو چقدر دستور میدی رئیسی،یعنی خودت هیچکاری از دستت برنمیاد،چه سوالیه میپرسم خب معلومه هیچکاری ازت برنمیاد
  • رسا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 1
    من در تعجبم این غربی ها خدای تناقض گویی و رفتارهای دوگانه هستند به این معنی که هر آنچه خودشون دارند اعم بمب هسته ای و برق هسته ای خوبه ولی برای دیگران اگر بخواهند بسیار بد و خطرناک هست