بارش برف و باران که از روزهای گذشته در کشور آغاز شده بود، همچنان ادامه داد. بارش ها در روز جمعه (۲۲ دی) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های زاگرس و همچنین در ارتفاعات و دامنه های البرز ادامه دارد.

تهران با بارش برف سپید پوش شد

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تایید این موضوع به همشهری می‌ گوید: «بارش‌ ها به شکل باران و برف و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت است. در ارتفاعات و مناطق کوهستانی نیز کولاک و برف را سبب می‌ شود.»

کبری رفیعی ادامه می دهد: «البته برای مناطق مرکزی و بخش‌ هایی از شمال شرق کشور انتظار می رود که جمعه بارش های پراکنده داشته باشند. شدت بارش ها نیز جنوب غرب استان آذربایجان غربی، شمال غرب استان چهارمحال و بختیاری، شمال غرب استان خوزستان، غرب استان کهگیلویه و بویر احمد و نوار غربی استان‌ های کردستان و کرمانشاه را در بر می گیرد.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، برای این مناطق هشدار سطح نارنجی هم صادر شده است. او عنوان می کند: «بارش ها در این استان ها و به ویژه در گردنه های کوهستانی مخاطراتی را به همراه خواهد داشت. چنانکه بارش ها سبب لغزندگی زمین و کاهش دید می شود.»

رفیعی یادآور می شود: «امروز جمعه در مناطق مرکزی کشور، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش هایی از جنوب شرق شاهد وزش باد نسبتا شدید و شدید خواهیم بود. همچنین در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.»

او تاکید می کند: «همین شرایط را برای روز شنبه(۲۳ دی) در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز انتظار داریم.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، آب های دریای خزر در روزهای شنبه و یکشنبه(۲۳ و ۲۴ دی) همچنان مواج و متلاطم خواهد بود.

رفیعی همچنین درباره وضعیت آب و هوای تهران می گوید: «تهران امروز جمعه هوا ابری و بارانی است و عصر امروز نیمه ابری خواهد بود. همچنین گاهی وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و در گرمترین ساعت بیشینه دما به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به روز گذشته دما ۲ درجه کاهشی خواهد بود. پیش بینی می شود که کمینه دمای تهران در روز شنبه به ۵ درجه بالای صفر برسد.»‌

ادامه باران و برف در کشور | هشدار سطح نارنجی به ۶ استان ؛ بارش‌ها تا کی ادامه دارد؟

بیشتر بخوانید:

برف مسیرهای تهران به شمال را مسدود کرد + جزئیات

کد خبر 823637
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha