جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

برخلاف چهارشنبه های قبل چهارشنبه گذشته شاخص کل بورس تهران رشد کرد و ارزش معاملات هم افزایش یافت. به نظر می رسد در صورت پایداری قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان شاخص کل بورس تهران هفته بعد سیر صعودی را طی کند.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص کل بورس تهران چهارشنبه گذشته و برخلاف چهارشنبه های قبل ۱۴ هزارو ۵۹۲ واحد رشد کرد و به ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید.

همچنین ارزش معاملات خرد با ۶ درصد افزایش به ۴۵۹۹ میلیارد تومان رسید و پس از ۲۰ روز، جریان ورود سرمایه به بورس مثبت شد به طوری که در پایان مبادلات سهامداران حقیقی نزدیک به ۶۳ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سهام کردند.

از نظر تکنیکی بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که شاخص بورس در محدوده یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد با یک خط حمایت معتبر مواجه است که مانع نزول بیشتر بورس از این محدوده خواهد شد. موضوعی که به نظر می رسد امروز آثار اولیه آن نمایان شد.

این اما همه ماجرا نیست چرا که به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ممنوعیت مبادله ارزی ایران با صرافی های عراق و قطع دسترسی ایران به ۶ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در قطر ، قیمت دلار شیب صعودی پیدا کرد.

به طور طبیعی بین شاخص بورس تهران و قیمت دلار همبستگی مثبت وجود دارد و به نظر می رسد در صورتی که قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان در هفته بعد حفظ شود،سوخت لازم برای رشد شاخص بورس فراهم می شود.

همه اینها در حالی است که هر سال در روز های پایانی سال حجم ورود نقدینگی به دلیل افزایش گردش نقدینگی در اقتصاد افزایش می یابد و این موضوع نیز خود به محرکی برای رشد شاخص بورس های تبدیل می شود.

در چنین شرایطی آن طور که آمار ها نشان می دهد ظرف یک ماه گذشته ارزش معاملات بورس در سطح ۴۵۰۰ میلیارد تومان حفظ شده است و این نشان می دهد که نقدینگی مترصد یک فرصت جدید برای ورود به بورس است.

انتظار می رود با توجه به عوامل گفته شده شاخص بورس در هفته پیش روی عملکرد بهتری نسبت به هفته ای که گذشت داشته باشد و چنانچه وقفه ای هم در رشد شاخص بورس تهران به وجود بیاید نمی توان انتظار داشت شاخص به زیر محدوده یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد نزول کند.

کد خبر 823466
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    2 0
    خبرمنتشر کردی؟ « شاخص به زیر محدوده چند؟!! نزول کند؟!
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    1 0
    سکه شد 33 دلار 52 بیت 43 اونوقت سهامدار بدبخت بعد از 4 سال همچنان تو ضرر