مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
۱ نفر

این بار سازمان تعزیرات حکومتی به میدان آمده و مدارس غیردولتی را که خدمات آموزشی و رفاهی خود را با قیمت‌های نجومی به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند جریمه کرده است.

مدرسه

همشهری آنلاین - رابعه تیموری: هفته گذشته مدیر دبستانی به دلیل دریافت شهریه‌ای بیشتر از شهریه مصوب وزارت آموزش‌وپرورش به برگشت ۳۱ میلیارد ریال به اولیا و پرداخت ۷۶۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

البته اولین‌بار نیست که سازمان تعزیرات برای جریمه متخلفین حوزه فرهنگ و آموزش دست‌به‌کار شده و امسال بیش از ١٠ پرونده برای مدارس غیردولتی متخلف در این سازمان گشوده شد.

واکنش رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به ورود سازمان تعزیرات حکومتی به موضوع شهریه‌های نجومی مدارس غیردولتی بیراه نیست و توقع احمد محمودزاده برای سپردن وظیفه برخورد با این نهادهای آموزشی به آموزش‌وپرورش امری منطقی و صحیح است، اما آن‌چه در این میان مغفول واقع شده و جای تامل دارد، عدم نظارت سازمان مدارس غیردولتی بر تسهیلات و خدمات رفاهی این مدارس است که به ارائه خدمات لاکچری عجیب و غریب در بعضی از این مکان‌های آموزشی انجامیده و هزینه تحصیل در آنها را به‌صورت نجومی افزایش داده است.

لاکچری بازی در مدارس ممنوع | پای تعزیرات به مدارس باز شد

خدماتی که دیگر از برگزاری کلاس‌های آموزش زومبا و یوگا و زبان‌های بین‌المللی گذشته و به گستردن سفره‌های رنگین و عرضه منوهای غذایی لاکچری رسیده است. محمودزاده معتقد است این لاکچری بازی‌ها با وجود نظارت این سازمان انجام می‌شود و در گفتگو با همشهری می‌گوید: «ارائه خدمات غیرمعمول مانند غذاهای خاص و غیرمعمول، سفرها و اردوهای پرهزینه و... در مدارس بر خلاف ضوابط سازمان مدارس غیردولتی است و با اجرای این برنامه‌ها در مدارس غیردولتی برخورد می‌شود.»

او به محدودیت مدارس غیردولتی در ارائه خدمات اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «شهریه مدارس غیردولتی بر اساس سطح خدمات آموزشی، کیفیت مدرسان و معلمان، کیفیت فضای آموزشی و... تعیین می‌شود، اما بعضی از خانواده‌ها انتظار دارند فرزندانشان که در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، از خدمات رفاهی لاکچری و پرهزینه برخوردار شوند.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نظارت بر خدمات‌رسانی و دریافت شهریه در این مدارس را از رویکردها و وظایف این سازمان می‌داند که به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید:تعطیلی ۱۰ مدرسه ؛ از مسائل اخلاقی و فرهنگی تا شهریه مازاد | چرا تعزیزات بدون هماهنگی وارد مدارس غیردولتی شد؟




کد خبر 823428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha